
Nietypowy skutek kryzysu.
Kryzys na rynku półprzewodników przybiera coraz ciekawsze postacie. Już niejednokrotnie słyszeliśmy o samochodach sprzedawanych bez określonych systemów, które dealerzy po paru miesiącach dokładają (albo i nie) w serwisie. O takim przypadku jednak dowiadujemy się po raz pierwszy. BMW zostało zmuszone do sprzedaży niektórych modeli samochodów bez działających systemów Android Auto i Apple CarPlay. Powód? Interesujący.
BMW bez Android Auto i Apple CarPlay - przez jakiś czas
Według oświadczenia, które firma BMW przekazała serwisowi Automotive News Europe, BMW zmieniło dostawców i zaczęło korzystać z chipa, który na tę chwilę nie obsługuje w pełni Android Auto lub CarPlay. Pojazdy, w których zostanie wykorzystany ten chip, nie będą początkowo oferowały funkcji Android Auto i Apple CarPlay użytkownikom. Ta zostanie dostarczona przy okazji którejś z kolejnych aktualizacji OTA, instalowanych bez konieczności odwiedzania serwisu.

Źródło: Google
Każdy może sprawdzić, czy dotyczy to jego samochodu, wyszukując fragmentu "6P1" w kodzie produkcyjnym samochodu. Najprawdopodobniej wszystkie pojazdy, których dotyczy opisywane tu ograniczenie, zostały wyprodukowane w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku i są kierowane do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
W ubiegłym roku, aby uniknąć dużych opóźnień w dostawach, BMW również sprzedawało samochody bez wybranych funkcji. Chyba największym echem odbił się brak ekranów dotykowych w samochodach. Tesla sprzedawała niektóre pojazdy bez portów USB, a Ford - bez sterowania klimatyzacją w drugim rzędzie siedzeń w modelu Explorer. Mercedes także ma problem z czipami wspierającymi Android Auto i Apple CarPlay. W tym przypadku producent zapraszał nabywców aut do salonów, celem zamontowania ich już po odbiorze auta.
Źródło: Automotive News Europe
Każdy może sprawdzić, czy dotyczy to jego samochodu, wyszukując fragmentu "6P1" w kodzie produkcyjnym samochodu. Najprawdopodobniej wszystkie pojazdy, których dotyczy opisywane tu ograniczenie, zostały wyprodukowane w pierwszych czterech miesiącach 2022 roku i są kierowane do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Podobnych sytuacji jest więcej
W ubiegłym roku, aby uniknąć dużych opóźnień w dostawach, BMW również sprzedawało samochody bez wybranych funkcji. Chyba największym echem odbił się brak ekranów dotykowych w samochodach. Tesla sprzedawała niektóre pojazdy bez portów USB, a Ford - bez sterowania klimatyzacją w drugim rzędzie siedzeń w modelu Explorer. Mercedes także ma problem z czipami wspierającymi Android Auto i Apple CarPlay. W tym przypadku producent zapraszał nabywców aut do salonów, celem zamontowania ich już po odbiorze auta.
Źródło: Automotive News Europe