
Kopiowania ciąg dalszy.
Wygląda na to, że Facebook coraz bardziej boi się konkurencji ze strony TikToka. Mark Zuckerberg postanowił bowiem po raz kolejny “zainspirować się” wyglądem i funkcjonalnością innej aplikacji. Instagram doczeka się zupełnie nowego feedu.
Na pierwszy rzut oka będzie on przypominał rozwiązania znane z TikToka. Wszystko to przez tryb pełnoekranowy w samej aplikacji.
Instagram ewoluuje w zupełnie nowym kierunku
Szef Instagrama, Adam Mosseri potwierdził, iż już niebawem sama aplikacja będzie oferowała “wciągające” wrażenia wizualne w postaci pełnoekranowych zdjęć i filmów - bezpośrednio w kanale głównym użytkownika. Pełnoekranowy feed w Instagramie będzie można znaleźć od razu po otworzeniu aplikacji - Meta szybko zaznacza jednak, że sama funkcja jest obecnie w trybie testowym. Oznacza to, że niemal na pewno zostanie ona ograniczona do konkretnej liczby użytkowników. Czy tryb pełnoekranowy to “wciągające” wrażenia? No nie zawsze.
Testy opisywanego rozwiązania rozpoczną się w tym tygodniu. Szef Instagrama stwierdził również, iż sama aplikacja będzie bardziej promowała materiały wideo. I nie ma co się temu dziwić - funkcja Rolek w ciągu ostatnich miesięcy stała się prawdziwym hitem Instagrama. Nie wszyscy twórcy postanowili jednak z niej skorzystać.
W ramach swojego nowego testu, który potrwa kilka tygodni, Instagram prosi użytkowników o wyrażenie opinii na temat tego czy podobają im się te zmiany.
Jak oceniać pomysł Instagrama? Jednoznacznie - to kopiowanie konkurencji po raz kolejny, ze strachu. TikTok depcze po piętach Facebookowi i platforma doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Jedynym rozwiązaniem według Marka Zuckerberga jest więc stworzenie podobnego “doświadczenie” na swojej platformie. To bezpieczna i skuteczna zagrywka.
Na ten moment nie pozostaje nam nic innego, jak tylko czekać na finalną opinię samego Instagrama - po zakończonych testach. Można się jednak spodziewać, że niemal na pewno nowa funkcjonalność pojawi się w aplikacji jeszcze w tym roku.
Co o tym sądzicie?
Testing Feed Changes
— Adam Mosseri (@mosseri) May 3, 2022
We’re testing a new, immersive viewing experience in the main Home feed.
If you’re in the test, check it out and let me know what you think. pic.twitter.com/dmM5RzpicQ
Testy opisywanego rozwiązania rozpoczną się w tym tygodniu. Szef Instagrama stwierdził również, iż sama aplikacja będzie bardziej promowała materiały wideo. I nie ma co się temu dziwić - funkcja Rolek w ciągu ostatnich miesięcy stała się prawdziwym hitem Instagrama. Nie wszyscy twórcy postanowili jednak z niej skorzystać.
W ramach swojego nowego testu, który potrwa kilka tygodni, Instagram prosi użytkowników o wyrażenie opinii na temat tego czy podobają im się te zmiany.
Jak oceniać pomysł Instagrama? Jednoznacznie - to kopiowanie konkurencji po raz kolejny, ze strachu. TikTok depcze po piętach Facebookowi i platforma doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Jedynym rozwiązaniem według Marka Zuckerberga jest więc stworzenie podobnego “doświadczenie” na swojej platformie. To bezpieczna i skuteczna zagrywka.
Na ten moment nie pozostaje nam nic innego, jak tylko czekać na finalną opinię samego Instagrama - po zakończonych testach. Można się jednak spodziewać, że niemal na pewno nowa funkcjonalność pojawi się w aplikacji jeszcze w tym roku.
Co o tym sądzicie?
Źródło: Twitter / fot. Instagram