Zrozumiałe jest, że moderowanie zawartości Chrome Web Store może być trudne. Google chce jednak, aby odnajdywanie i identyfikowanie rozszerzeń godnych uwagi i zaufania było łatwiejsze. Od teraz mają ułatwiać je specjalne, nowe odznaki.
Odznaki w Chrome Web Store
Właściwie mowa o dwóch odznakach. Pierwsza ma być przyznawana samym rozszerzeniom, zaś druga ich wydawcom. Obydwie będą przyznawane w oparciu o ściśle ustalone kryteria, po analizie przeprowadzonej osobiście przez pracowników Google.
Wspomniana pierwsza odznaka to odznaka „Polecane”. Otrzymały i otrzymają je wszystkie te rozszerzenia, które spełniają wytyczne dotyczące „najlepszych praktyk” w Chrome Web Store, na przykład szanując prywatność i bezpieczeństwo użytkowników czy oferując przyjazny i wygodny interfejs. Drugi warunek, którego spełnienie jest konieczne do uzyskania odznaki, to przejrzysta i pomocna strona w sklepie.
Kolejna odznaka to odznaka „Uznanego wydawcy”. Przysługuje ona wydawcom, którzy zweryfikowali swoją tożsamość, a także cieszą się dobrą renomą i nigdy nie naruszyli zasad platformy.
Ważny jest fakt, że Google nie zamierza pozwalać wydawcom płacić za odznaki. Wydawcy mogą jednak składać do firmy podania z prośbą o ocenę ich rozszerzeń pod kątem potencjalnego przyznania odznak.
Ciekawe, czy w przyszłości Google poszerzy listę odznak przyznawanych w Chrome Web Store. Poczekamy, zobaczymy.
Źródło: Google, fot. tyt. Google