Instagram z nowościami, które pomogą twórcom
Nie da się przejść obojętnie obok wpływu i popularności TikToka. Usługa z miesiąca na miesiąc gromadzi wokół siebie coraz pokaźniejsze grono użytkowników, jak i twórców. Zainteresowanie tym stanem rzeczy wykazują także właściciele innych platform, którzy po prostu… czują się nieco zagrożeni. Warto tu wspomnieć chociażby o firmie Meta – ta regularnie traci aktywnych internautów, co przez dłuższy czas nie mieściło się w głowie.
Adam Mosseri, szef Instagrama, poinformował właśnie o implementacji trzech istotnych nowości, które docelowo mają uatrakcyjnić twórcom publikację treści za pośrednictwem właśnie tego medium. Mowa tu przede wszystkim o udostępnieniu możliwości oznaczania produktów we wpisach (na razie tylko w Stanach Zjednoczonych, lecz jeśli ktoś z opcji skorzysta, to w Polsce też to zobaczymy). Ma to pomóc w nawiązywaniu współprac z markami i uprościć proces informowania o noszonych ubraniach czy znajdujących się na zdjęciu rzeczy.
Poza tym swój profil można teraz opisać dodatkowymi kategoriami, co zwiększy częstotliwość jego wyświetlania w m.in. wynikach wyszukiwania. Jeśli więc jesteśmy fotografami, to wpisanie tego jako tagu sprawi, że np. będzie się on wyświetlał za każdym razem, gdy zostaniemy oznaczeni w jakimkolwiek poście. To jednak nie wszystko!
New Features
We’ve added new ways to tag and improved ranking:
– Product Tags
– Enhanced Tags
– Ranking for originalityCreators are so important to the future of Instagram, and we want to make sure that they are successful and get all the credit they deserve. pic.twitter.com/PP7Qa10oJr
— Adam Mosseri (@mosseri) April 20, 2022
Przekaz jest prosty – Instagramowi nie podoba się to, że Reels nie jest tak popularne jak TikTok. Dlatego też w najbliższym czasie możemy spodziewać się inwestycji w oryginalne filmy i jeszcze godziwsze nagradzanie czy monetyzowanie influencerów. Trudno jednak określić szanse powodzenia firmy Meta – to przecież TikTok, Reddit i Twitter od dawna odpowiadają za kreowanie się internetowych trendów.
Dopiero potem mamy do czynienia z drugą fazą, repostowaniem na Facebooka i Instagrama.
Źródło: Instagram