Najpopularniejsze aplikacje w Polsce
W badaniu Gemiusa przyjrzano się najpopularniejszym w Polsce aplikacjom pod kątem ich liczby tak zwanych realnych użytkowników (RU). Przez realnych użytkowników określa się liczbę osób, które odwiedziły i wygenerowały co najmniej jedną odsłonę w danym kanale mediowym – grupie, domenie lub aplikacji. Było to kryterium decydujące o popularności.
Przy okazji w tabeli zaprezentowano też zasięg, czyli procentowy udział RU w populacji wszystkich realnych użytkowników korzystających z internetu. Ostatnią z wartości ujętych w analizie był ATS, czyli średni czas, jaki realni użytkownicy spędzają na danym kanale mediowym. To iloraz sumy czasów realnych użytkowników i liczby tych użytkowników.
Najpopularniejsza aplikacja w Polsce to… aplikacja Google. Nikt nie zgadł, prawda? Zarejestrowała aż 25 062 858 RU. Na drugim miejscu podium znalazł się YouTube z liczbą 23 494 050 RU, a na trzecim Facebook z wynikiem 22 658 292 RU. Dopiero na 12. pozycji uplasował się TikTok, na 13. Netflix, a na 15. Spotify Music. Jedyną audytowaną aplikacją na liście, z najdokładniej oszacowaną liczbą RU, jest Allegro z wynikiem 10 934 676 RU na 14. lokacie
Zaskoczeni? Niekoniecznie? Założymy się, że na co dzień użytkujecie większość tych apek. A może się mylimy?
Źródło: pbi.org.pl