Instagram wprowadzi opcję głosowej reakcji na Stories

Piotr MalinowskiSkomentuj
Instagram wprowadzi opcję głosowej reakcji na Stories

Instagram planuje implementację funkcji umożliwiającej nagranie wiadomości głosowej w odpowiedzi na opublikowane przez kogoś Stories. Ma to być kolejny sposób na zwiększenie zaangażowania konsumentów, lecz w dosyć wymagający sposób. Podobna opcja jest dostępna od długiego czasu na Snapchacie.

Instagram z nową opcją reagowania na relacje

Nie tak dawno otrzymaliśmy potwierdzenie, że Instagram planuje skupić się w 2022 roku na funkcjach zwiększających potencjał wideo platformy. Nie oznacza to oczywiście, iż nie otrzymamy jakichkolwiek nowości powiązanych z innymi sekcjami usługi. Deweloperzy dynamicznie będą rozwijać również format Stories, który nieustannie cieszy się ogromną popularnością. Czego mogą w przyszłości spodziewać się użytkownicy?

Alessandro Paluzzi, popularny programista zajmujący się inżynierią wsteczną, poinformował o swoim najnowszym odkryciu. Udostępnił zrzut ekranu z Instagram Stories wskazujący na to, że trwają prace nad udostępnieniem możliwości odpowiadania na relacje za pomocą wiadomości głosowych. Warto dodać, iż nie tak dawno dodano opcję szybkiej reakcji na tego typu posty poprzez dodanie ikony serca.

 
Zareagować głosowo będzie można poprzez kliknięcie specjalnej ikony mikrofonu. Wtedy też – prawdopodobnie – pojawi się wskaźnik nagrywania, a wiadomość trafi do sekcji DM odbiorcy. Oczywiście nie wiadomo czy Instagram finalnie wzbogaci się o tego typu nowość. Dosyć często mamy do czynienia z testami rozwiązań, które koniec końców umierają w zarodku.

Tytułowa funkcja nie należy jednak do najnowszych. Od długiego czasu korzystać z niej mogą użytkownicy Snapchata. Pozwala ona na nawiązanie nieco bardziej osobistej relacji z danym twórcą lub znajomym. Mówimy przecież o nieco bardziej intymnym charakterze reakcji niż dodanie ikony ognia czy serca do Stories.

Na ten moment niewiele więcej wiadomo. Należy uzbroić się w cierpliwość i mieć nadzieję, że wkrótce Instagram zdecyduje się na podjęcie przedstawionej wyżej kwestii.

Źródło: Twitter

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.