AMD dzięki FSR 2.0 pozwoli na jeszcze lepszą jakość obrazu 2K czy 4K przy wzroście wydajności
Co ważne AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 jest rozwiązaniem multiplatformowym. Skorzystają z niego zarówno posiadacze PC jak i konsol. Zadebiutuje już w drugim kwartale 2022 roku. W przeciwieństwie do podobnej metody Nvidii, rozwiązanie AMD oferuje skalowanie bez konieczności stosowania uczenia maszynowego, więc jego zastosowanie jest prostsze i może być zaimplementowane na większej liczbie platform. Algorytmy analizują dane z poprzednich klatek animacji, aby poprawić jakość skalowania. AMD nie wykorzystuje przy tym dedykowanych jednostek obliczeniowych (zarówno przy FSR 1.0 jak i FSR 2.0), więc nie zamyka to drogi do implementacji nawet przy korzystaniu ze sprzętu konkurencji.
Nowa odsłona FSR jest bardziej wymagająca. AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 będzie oferować trzy podstawowe tryby i jeden opcjonalny. W zależności od tego, czy większy nacisk będzie kładziony na jakość, czy na przyrost płynności generowanych klatek, będzie można skorzystać z Quality, Balanced i Performance. Dodatkowo Ultra Performance, który będzie aktywny tylko w przypadku wyraźnego włączenia tej opcji przez deweloperów.
FSR 2.0 na PC i Xboxie, na pewno pojawi się w Deathloop i Forspoken
Jak zaznacza AMD – „dokładnie tak, jak FSR 1.0, FSR 2.0 będzie otwartym rozwiązaniem na bazie licencji MIT i będzie dostępny dla deweloperów jako intuicyjne i łatwe w użyciu API z obsługą DirectX 12 i Vulkan. Powstanie również rozszerzenie (plug-in) do Unreal Engine.„
W pierwszej kolejności wsparcie FSR 2.0 zostało zapowiedziane dla Deathloop i Forspoken (premiera drugiej gry przewidziana jest na październik 2022 roku). Pierwsze obsługiwane tytuły powinny pojawić się już w drugim kwartale 2022 roku. Będą to zarówno produkcje z PC jak i Xboxa. FSR 2.0 będzie udostępniony w zestawie deweloperskim Xbox GDK dla zarejestrowanych twórców gier.
Zobacz również: To nie film aktorski. Nowy pokaz silnika Unity wbija w fotel
Źródło i foto: AMD