TikTok Stories to najnowsza funkcja w popularnej aplikacji
TikTok to wciąż najpopularniejsza platforma społecznościowa na świecie i raczej nie zapowiada się na to, by ktoś odebrał jej ten tytuł. Programiści muszą jednak w tym celu regularnie wprowadzać nowości, które odpowiednio zaangażują konsumentów. Jednym ze sposobów jest rzecz jasna wprowadzanie kolejnych opcji publikacji wideo i „wyrażania siebie”.
Od pewnego czasu można było usłyszeć o planach wprowadzenia na TikToka formatu, który narodził się na Snapchacie. Oczywiście mowa o Stories – krótkich treściach znikających po 24 godzinach od publikacji. Okazuje się, że testy funkcji zostały właśnie rozszerzone o znaczną część użytkowników – także w naszym kraju. Osobiście jednak nie mam do niej jeszcze dostępu.
Szczęśliwcy powinni zobaczyć u siebie specjalny baner zaraz po uruchomieniu aplikacji. Informuje on użytkowników o tym, czym jest Stories i jak korzystać z tego formatu. Tak naprawdę wszystko działa bardzo podobnie jak standardowe tworzenie filmów. Bez problemu więc można dodać filtry, efekty oraz dźwięki. Tworzenie relacji odbywa się jednak z poziomu profilu użytkownika – wokół zdjęcia powinna pojawić się niebieska obwódka z ikoną plusa.
Źródło: The Verge
Obecnie jedynym sposobem na obejrzenie takich Stories jest właśnie kliknięcie w tę obwódkę – pojawi się ona zarówno na profilu, jak i na ikonie profilu podczas wyświetlanego filmu na głównym feedzie. Wtedy zostaniemy przeniesieni do podglądu wszystkich relacji udostępnionych w przeciągu 24 godzin przez konkretnego influencera. Sporym minusem jest tutaj brak przewijanego paska z relacjami kont, które śledzimy.
Funkcja wydaje się więc na razie dosyć ograniczona i raczej nie zachęca do nagminnego korzystania. Finalnie jednak Stories może okazać się świetnym rozwiązaniem na problem niektórych twórców dotyczący niskiego zaangażowania swoich odbiorców. Dzięki publikacji relacji widzowie i influencerzy będą mieli większą szansę na nawiązanie bliższego kontaktu.
Na razie nie wiadomo, kiedy Stories trafi do wszystkich użytkowników – stanie się to jednak najpewniej w przeciągu kilku najbliższych tygodni.
Źródło: The Verge / Foto. TikTok