NFT już niedługo trafi na Instagrama. Firma Meta inwestuje w tokeny

Piotr MalinowskiSkomentuj
NFT już niedługo trafi na Instagrama. Firma Meta inwestuje w tokeny
Mark Zuckerberg ogłosił właśnie, że planowane jest wprowadzenie NFT do Instagrama. Ma to się stać w niedalekiej przyszłości, lecz na razie nie podano zbyt wielu szczegółów. Przekazano wyłącznie, iż platforma musi w pierwszej kolejności uporać się z niektórymi „wyzwaniami technicznymi”. Dopiero wtedy mamy ujrzeć implementację niezbywalnych tokenów.

Instagram wesprze twórców NFT

NFT to temat skrajnie kontrowersyjny. Wystarczającym dowodem na potwierdzenie tej tezy wydaje się krytyka spadająca na deweloperów próbujących wcisnąć tę technologię do swoich gier oraz usług. Niektórzy nawet wycofali się z pomysłu, bo nie udźwignęli nacisku społeczności – m.in. twórcy gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Wiele korporacji jednak nawet nie myśli o porzuceniu kwestii niezbywalnych tokenów.

Przykładem jest tu firma Meta, która już od połowy 2021 roku aktywnie działa na rynku NFT. Instagram zorganizował wtedy ekskluzywne wydarzenie dla osób tworzących tokeny. Kilka miesięcy temu Adam Mosseri przekazał, że Instagram „aktywnie przygląda się” tej technologii i stwierdził, że jest ona niezwykle interesującym rynkiem do eksploracji i szansą na rozwój. Nie były to słowa rzucone na wiatr.

Potwierdziła to właśnie wypowiedź Marka Zuckerberga na SXSW (festiwal South by Southwest):

Pracujemy nad wprowadzeniem NFT do Instagrama w najbliższym czasie. Nie jestem gotowy, aby ogłosić dziś, co to dokładnie będzie, ale w ciągu najbliższych kilku miesięcy będziemy mogli wprowadzić niektóre z waszych NFT i miejmy nadzieję, że z czasem będziemy mogli przedstawiać rzeczy w tym środowisku.

Na szczegóły musimy więc jeszcze nieco poczekać, lecz wszystko wskazuje na to, że NFT staną się dosyć ważnym elementem jeśli chodzi o rozwój platform od Meta. Jest to dosyć zaskakująca informacja – korporacja do tej pory niezbyt radziła sobie bowiem w branży kryptowalut. Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość i oczekiwać na kolejne doniesienia.

Te zapewne nie spodobają się wszystkim użytkownikom.

Źródło: TechCrunch

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.