Zdjęcia Google już niedługo otrzymają odświeżony interfejs

Piotr MalinowskiSkomentuj
Zdjęcia Google już niedługo otrzymają odświeżony interfejs
Zdjęcia Google doczekają się wkrótce pewnych zmian w obrębie interfejsu użytkownika. Okazuje się, że planowany jest powrót do menu typu hamburger, które zostało w 2020 roku zastąpione przez dolny pasek narzędziowy. Na razie nowość jest jednak na bardzo wczesnym etapie rozwoju, więc nie wiadomo dokładnie jak będzie się prezentować. 

Zdjęcia Google przejdą lekką metamorfozę

Google od pewnego czasu wprowadza nowe wzornictwo Material You do większości swoich aplikacji. Charakteryzuje się on obecnością dolnego paska nawigacyjnego oraz funkcją dynamicznych kolorów. Odstępstwa od „normy” są więc od razu zauważane przez konsumentów – nieczęsto się bowiem zdarza żeby aplikacja od koncernu zbytnio wyróżniała się od pozostałych. Zwłaszcza jeśli mówimy o powrocie elementów interfejsu zapomnianych już kilka lat temu.

Część użytkowników zauważyła bowiem, że zespół odpowiedzialny za Zdjęcia Google eksperymentuje z ponownym wdrożeniem menu typu hamburger do mobilnej wersji aplikacji. Jest to o tyle niecodzienna sytuacja, że gigant z Moutain View pozbył się tej sekcji w 2020 roku. Została ona wtedy zastąpiona paskiem nawigacyjnym znajdującym się u dołu ekranu. O co więc chodzi?

 

zdjecia google nowy interfejs 1Źródło: Twitter (@PrajjwalPorwal)

Niektórzy sądzą, że ma to związek z rosnącą popularnością składanych smartfonów. Menu typu hamburger ułatwiłoby nieco proces nawigacji na rozłożonym ekranie – tego typu argument jest naprawdę sensowny. Warto jednak zaznaczyć, iż na ewentualne wdrożenie nowości zapewne trochę poczekamy. Na razie dostrzeżono wyłącznie przycisk, który dosyć szybko zniknął. Nie można było w niego kliknąć, więc nie wiadomo czy zmiany zaszły także wewnątrz sekcji.
Co jednak ciekawe – to druga już tego typu decyzja podjęta przez Google. Nie tak dawno informowaliśmy Was przecież o wdrożeniu menu typu hamburger do aplikacji Wiadomości. Teraz mamy do czynienia z kolejną identyczną sytuacją. Wielce prawdodobne jest więc, że coś jest na rzeczy i koncern faktycznie przygotowuje się do zmiany wzornictwa po raz kolejny.

Na razie jednak musimy uzbroić się w cierpliwość i wyczekiwać ewentualnych aktualizacji tematu.

Źródło: Android Police, Twitter / Foto. Google 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.