Sklep Play przestaje informować o dacie aktualizacji aplikacji

Piotr MalinowskiSkomentuj
Sklep Play przestaje informować o dacie aktualizacji aplikacji
Sklep Play pozbył się właśnie możliwości sprawdzenia daty ostatniej aktualizacji wszystkich dostępnych aplikacji. Zmiana ta była testowana już pewien czas temu, lecz wygląda na to, że teraz zaczęła dotyczyć pokaźniejszego grona konsumentów. Nie kryją oni swojego zdziwienia decyzją podjętą przez Google.

Sklep Play ukryje informację o ostatniej aktualizacji aplikacji

W listopadzie ubiegłego roku informowaliśmy Was o ograniczonych testach A / B tytułowej „nowości”. Wtedy też pojawiła się ona u niewielu użytkowników – zaczęto nawet snuć domysły, że być może jest to tymczasowy błąd, który niedługo zostanie naprawiony. Opcja sprawdzenia czy aplikacja jest wspierana wydaje się niemalże oczywistością… prawda?

Wygląda na to, że nieco inne zdanie ma Google. Koncern rozpoczął właśnie publiczne wdrażanie kontrowersyjnej poprawki. Wiele osób na Reddicie zaczęło zgłaszać brak sekcji „Ostatnia aktualizacja” w szczegółach wszystkich aplikacji. Ich reakcja jest niemalże jednogłośna – większość z nich będzie kupować o wiele mniej usług.

sklep play brak ostatniej aktualizacji 1Źródło: Digital Trends

Mało kto chce przecież korzystać z aplikacji, która nie otrzymuje wsparcia ze strony deweloperów – zwłaszcza jeśli trzeba za nią zapłacić. Osobiście ten czynnik jest dla mnie niezwykle istotny i także nie do końca rozumiem krok podjęty przez Google. Informacje o aktualizacji przecież i tak są dostępne po pobraniu aplikacji lub z poziomu sekcji „Co nowego?”.

Redakcja portalu Digital Trends zauważyła także, iż koncern nie zdecydował się na usunięcie wzmianki „Ostatnia aktualizacja” z przeglądarkowej wersji Sklepu Play. Nadal można tam podejrzeć informacje na ten temat. Nie wiadomo jednak czy to aby nie tylko tymczasowy stan rzeczy.

Sam jeszcze nie zauważyłem zmiany w mobilnej odsłonie Sklepu Play, więc prawdopodobnie Google wdraża ją seriami. Kto jednak wie – może gigant z Moutain View ugnie się pod krytyką konsumentów? Zobaczymy.

Źródło: Digital Trends / Foto. Google 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.