Instagram testuje pionowe Stories działające niemalże jak TikTok

Piotr MalinowskiSkomentuj
Instagram testuje pionowe Stories działające niemalże jak TikTok
{reklama-artykul}
Instagram wciąż testuje zmianę sposobu przeglądania Stories. Już wkrótce użytkownicy będą mogli przewijać wertykalne zdjęcia i filmy dokładnie w taki sam sposób, jak ma to miejsce na platformie TikTok. Pierwsza wzmianka o tej nowości pojawiła się już na początku ubiegłego roku.

Instagram wprowadzi niedługo zmiany w Stories

Nie da się ukryć, że format Stories okazał się dla Instagrama strzałem w dziesiątkę. Podobnego sukcesu nie udało się jeszcze odnieść jakiejkolwiek innej platformie – nie dziwi więc, że firma Meta regularnie stara się udoskonalać tę sekcję. Jak się okazuje, już niedługo internauci będą świadkami ogromnej zmiany w jej obrębie. O co dokładnie chodzi?

Jeszcze na początku 2021 roku byliśmy świadkami oficjalnego potwierdzenia, że Instagram pracuje nad udostępnieniem możliwości wertykalnego przewijania postów opublikowanych za pośrednictwem Stories. Teraz odbywa się to w sposób horyzontalny i należy tapnąć (lub przesunąć) w lewą lub prawą stronę interfejsu. Nie doczekaliśmy się jednak wtedy nawet zrzutu ekranu bądź nagrania prezentującego nowość.

 
Właśnie się to zmieniło. Matt Navara – popularny insider – poinformował właśnie o rozpoczętych przez Instagram testach sposobu przeglądania Stories rodem z TikToka. Opublikował nawet nagranie ukazujące na jakiej zasadzie będzie się to wszystko odbywać. Trzeba przyznać, że tego typu rozwiązanie może przypaść do gustu użytkowników.

Przesuwanie w górę i w dół to już dosyć popularny koncept przeglądania treści i nic dziwnego, iż Instagram stara się podążać za trendami. Nie wiadomo jednak nic na temat terminu wprowadzenia zmian. Trwają już jednak ich zakrojone testy, więc zapewne wkrótce doczekamy się dalszych szczegółów. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość.

Źródło: Twitter / Foto. Instagram

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.