Sterownik NVIDIA z genialnym ulepszeniem. Wyższa jakość, więcej klatek w grach

Maksym SłomskiSkomentuj
Sterownik NVIDIA z genialnym ulepszeniem. Wyższa jakość, więcej klatek w grach
Najnowszy sterownik graficzny dla kart NVIDIA GeForce trafi do sieci 14 stycznia. Powinniście wyczekiwać jego premiery nie tylko ze względu na standardowe optymalizacje, ale również ogromną i pozytywną zmianę, jaką przyniesie on posiadaczom układów GeForce RTX. Mowa o ulepszeniu funkcji Dynamic Super Resolution (DSR), która przełoży się na lepszą jakość obrazu przy znacznie mniejszym spadku płynności wyświetlanego obrazu. Poznajcie DLDSR.

NVIDIA DLDSR w nowym sterowniku

Rewolucja. Trudno innym słowem określić novum, jakie wprowadzi nowy sterownik NVIDIA już 14 stycznia. Popularny producent znacząco ulepsza funkcję skalowania obrazu w grach. Nie chodzi tutaj o DLSS, a Dynamic Super Resolution (DSR). W telegraficznym skrócie: DSR pozwala grać w niższej rozdzielczości (na przykład na monitorze Full HD) i cieszyć się szczegółowością obrazu bliższą rozdzielczościom wyższym – 1440p i 4K, wciąż na tym samym panelu, niewspierającym tak wysokich rozdzielczości. W miejsce DSR wejdzie technika Deep Learning Dynamic Super Resolution (DLDSR), wykorzystująca rdzenie Tensor w kartach GPU z rodziny GeForce RTX.

NVIDIA podaje, że użycie DLDSR do grania w grę przy 2,25x rozdzielczości wyjściowej wygląda tak dobrze, jak użycie DSR przy 4x rozdzielczości, ale osiąga taką samą liczbę klatek na sekundę jak rozdzielczość natywna.

nvidia geforce

Źródło: NVIDIA

W przytoczonym wyżej przykładzie zademonstrowano wydajność na przykładzie Prey z 2017 roku, używając najpierw DSR do downsamplowania z 4K do 1080p, a następnie DLDSR do downsamplingu z 1620p do 1080p. Zrzuty ekranu 4K i 1620p wyglądają podobnie, ale 1620p ma przewagę 40 klatek na sekundę, osiągając prawie tę samą liczbę klatek na sekundę, co oryginalny obraz 1080p.

W przeciwieństwie do DLSS, które programiści muszą ręcznie zaimplementować w każdej grze, DLDSR będzie działać w większości gier. Ta funkcja powinna pojawić się w panelu sterowania NVIDIA jako opcja w ustawieniach 3D.

Inne zmiany w sterowniku z 14 stycznia

Sterownik będzie zawierał optymalizacje dla God of War (obsługującej DLSS i NVIDIA Reflex), Rainbow Six: Extraction (obsługa technik DLSS oraz Reflex) oraz usprawnienia dla Hitman 3, The Anacrusis, GRIT oraz Monster Hunter: Rise. Dodano również obsługę kolejnych ośmiu monitorów zgodnych z techniką G-SYNC.

Pobierz nowy sterownik graficzny NVIDIA

Najnowszą wersję sterownika dla kart graficznych NVIDIA pobierzecie z naszej bazy oprogramowania. Możecie to zrobić także za pośrednictwem oprogramowania NVIDIA GeForce Experience, z którego korzystanie polecamy każdemu bez wyjątku. Linki do sterownika oraz aplikacji znajdują się poniżej. Pamiętajcie, że opisywany sterownik będzie dostępny 14 stycznia.

Źródło: NVIDIA

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.