Microsoft poprzez reklamy wciska pożyczki użytkownikom Edge

Maksym SłomskiSkomentuj
Microsoft poprzez reklamy wciska pożyczki użytkownikom Edge
Microsoft już nie jeden raz uciekał się do atakowania użytkowników systemów Windows reklamami. Oj, ileż to już razy pisaliśmy na ich temat… Robiliśmy to co najmniej cztery razy, a wydaje się, że to wcale nie wszystkie przypadki tego rodzaju irytujących praktyk. Konsumenci nie chcą płacić pełnej ceny za jakiś produkt po to, by ten później pełnił rolę tablicy reklamowej. Mimo to firma z Redmond postanowiła zaserwować je w kolejnym miejscu. Mowa o przeglądarce internetowej Edge.

Reklamy pożyczek w Microsoft Edge

Microsoft niedawno zaczął testować integrację usługi „kup teraz, zapłać później” (ang. Buy Now, Pay Later – BNPL) w swojej przeglądarce Edge. Funkcja, która jest obsługiwana przez Zip, pozwala kupującym online rozłożyć zakupy na cztery raty w okresie sześciu tygodni. Jak się zapewne domyślacie, wywołało to oburzenie internautów, nazywających reklamę „bezwstydnym skokiem na kasę”. To niebezpieczny precedens w takich aplikacjach.

Nowe bloatware (serio, nie da się tego inaczej nazwać) w Microsoft Edge umożliwia rozłożenie płatności za zakupy o wartości 35-1000 USD na cztery raty w ciągu sześciu tygodni. Nie ma tu żadnych odsetek, zakładając rzecz jasna, że spłacisz każdą ratę na czas. Nie każdemu się uda i w tym właśnie tkwi szansa na zarobek dla Microsoftu i instytucji pożyczkowej.

microsoft edge zip buy now pay later

Źródło: Microsoft

Zip ma już aplikację mobilną i rozszerzenie Chrome do robienia zakupów, oczywiście opcjonalne. Integracja w Microsoft Edge to uciążliwe bloatware, którego na tę chwilę… nie da się wyłączyć. Dobrze przeczytaliście: NIE DA SIĘ.

Integracja płatności Zip w Microsoft Edge jest już dostępna w kanałach Canary i Dev, i zostanie udostępniona wszystkim w stabilnej wersji Microsoft Edge 96. Jeśli nie chcesz przeglądarki, która zachęca do zaciągania pożyczek, wypróbuj Chrome, Firefox lub Opera.

Źródło: Reddit

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.