Spotify niczym TikTok. Trwają testy pionowych teledysków

Piotr MalinowskiSkomentuj
Spotify niczym TikTok. Trwają testy pionowych teledysków
Spotify testuje nową sekcję zawierającą pionowe teledyski. Użytkownicy będą mogli przesuwać palcem, by obejrzeć nowe wideo, a także od razu dodać konkretny utwór do ulubionych. Nie zabraknie oczywiście opcji przejścia do strony zawierającej resztę twórczości danego wykonawcy.

Spotify wprowadzi nową zakładkę rodem z TikToka

Trochę czasu minęło od ostatnich zmian interfejsu mobilnej aplikacji Spotify. Ostatnio mieliśmy wyłącznie do czynienia z przeniesieniem funkcji losowego odtwarzania za sprawą apelu Adele. Jak się jednak okazuje, usługa już niedługo doczeka się naprawdę istotnej nowości, która zapewne nie wszystkim się spodoba.

Mowa o zupełnie nowej zakładce, której obecność zauważono w dolnej części interfejsu aplikacji na iOS. Została ona nazwana „Odkrywaj” i do złudzenia przypomina… TikToka, ale z teledyskami. Dosłownie – z poziomu sekcji można przeglądać pionowe wideo i jeśli któreś nam się spodoba, to wystarczy kliknąć ikonę serca, by dodać konkretną piosenkę do ulubionych.

 
Oprócz tego będzie można przejść bezpośrednio do strony danego utworu lub wykonawcy. Obecność ikony menu kontekstowego sugeruje, że nie zabraknie możliwości wybrania „nie interesuje mnie to”, by podobne teledyski nie pojawiały się aż tak często. Na razie jednak dostęp do funkcji ma niewielka grupa użytkowników.
Trudno więc przewidzieć termin wdrożenia nowości. Nie wiadomo też czy Spotify finalnie zdecyduje się w ogóle na jej wprowadzenie. Niektórym z pewnością tego typu rozwiązanie się spodoba, lecz część osób zapewne uzna je za zbędne. Osobiście należę do tej drugiej grupy. Tak czy inaczej – pozostaje uzbroić się w cierpliwość i oczekiwać na oficjalny komunikat w sprawie sekcji „Odkrywaj”.

Źródło: Twitter / Foto. Spotify

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.