Sklep Play otrzyma nową zakładkę. Nadchodzą „Oferty”

Piotr MalinowskiSkomentuj
Sklep Play otrzyma nową zakładkę. Nadchodzą „Oferty”
Google planuje wprowadzić do Sklepu Play nową zakładkę, do której dostęp będzie można uzyskać poprzez specjalną ikonę na dolnym pasku interfejsu. Mowa o „Ofertach”, gdzie pojawiać się będą między innymi promocje ograniczone czasowo. Na jakich zasadach będzie działać nowość i czy w ogóle ma ona sens?

Sklep Play zachęci użytkowników do wydawania pieniędzy

 
W minionym miesiącu mieliśmy do czynienia z odświeżeniem wyglądu Sklepu Play i przystosowaniem go do motywu Material You. Zmian nie było jednak zbyt wiele (niekoniecznie spodobały się one też konsumentom), lecz jak się okazuje – technologiczny gigant już planuje wprowadzenie kolejnej funkcji. Zaczęła się ona pojawiać u niewielkiej grupy użytkowników.

Dolna część interfejsu Sklepu Play składa się domyślnie z czterech kategorii (Gry, Aplikacje, Filmy oraz Książki). Jeśli jesteście subskrybentami Google Play Pass, to do tej puli dochodzi piąta. Niedługo jednak lista ta poszerzy się o „Oferty”, co zaczęło dostrzegać u siebie coraz więcej odbiorców.

sklep play oferty 2Źródło: 9to5google 

Koncern chce, by użytkownicy byli jeszcze lepiej poinformowani o ograniczonych czasowo promocjach na gry i aplikacje. Nowa sekcja oferować będzie spis ofert płatnych „gier i aplikacji, które być może polubisz”. Przy każdej pozycji pojawi się również okres trwania danej zniżki oraz jej procent. Mówimy więc o bardzo podobnym rozwiązaniu, które do tej pory widniało na stronie głównej jako „Wydarzenia ograniczone czasowo”.

Nie wiadomo, kiedy dokładnie Google zdecyduje się na wdrożenie zakładki. Część osób krytykuje jednak plany koncernu – oferty mają bowiem zaśmiecać minimalistyczny interfejs aplikacji i niekoniecznie współgrać z obietnicami firmy. Osobiście nie widzę jeszcze u siebie nowości, więc zapewne mamy na razie do czynienia z testami A / B.

Źródło: 9to5google / Foto. Google 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.