Wiadomości Google nie pozwolą zapomnieć o nieprzeczytanych SMS-ach

Piotr MalinowskiSkomentuj
Wiadomości Google nie pozwolą zapomnieć o nieprzeczytanych SMS-ach
{reklama-artykul}
Wiadomości Google już wkrótce wzbogacą się o przydatną nowość, która przypomni użytkownikom o nieprzeczytanych SMS-ach. Mowa o niebieskiej kropce wyświetlanej przy nieodczytanym jeszcze wątku – do tej pory mieliśmy do czynienia wyłącznie z pogrubieniem jego podglądu, co często zlewało się z resztą interfejsu.

Wiadomości Google wyróżnią nieprzeczytane wiadomości

Powiadomienia o nieprzeczytanych wiadomościach to dosyć ważna funkcjonalność w komunikatorach. Dosyć skutecznie przypomina ona o tym, że kilku osobom jeszcze nie zdążyliśmy odpowiedzieć. Najczęściej mamy do czynienia z podświetleniem takiej konwersacji czy użyciem koloru stanowiącego kontrast względem reszty interfejsu.

Wiadomości Google dosyć ubogo wypadają pod tym względem na tle innych aplikacji. Niezależnie czy korzystacie z jasnego bądź ciemnego motywu, to nieprzeczytane wątki będą wyłącznie pogrubione. We większości przypadków to wystarczy, lecz jeśli mamy do czynienia z wieloma wiadomościami, to uwierzcie mi – trudno na pierwszy rzut oka odróżnić ich rodzaj.

wiadomosci google wyroznianie 3Źródło: Android Police 

Niedługo jednak nadejdzie w tym aspekcie drobna, lecz ważna zmiana. Część osób dostrzegła, że obok nieodczytanej wiadomości – oprócz pogrubienia – pojawiła się niebieska kropka sygnalizująca niewyświetlenie SMS-a. Różni się ona nieco w zależności od używanego motywu aplikacji, lecz w obydwu przypadkach spełnia swoją rolę.

Nie wiadomo jednak, kiedy Google zdecyduje się na powszechne wdrożenie tej nowości. Nie dostrzegłem jej jeszcze u siebie, więc możliwe, że mamy na razie do czynienia z zewnętrznymi testami funkcjonalności. Warto więc regularnie sprawdzać dostępność aktualizacji i uzbroić się w cierpliwość.

Źródło: Android Police / Foto. Google

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.