Nadchodzą subskrypcje na Instagramie. Zapłacisz?

Aleksander PiskorzSkomentuj
Nadchodzą subskrypcje na Instagramie. Zapłacisz?
{reklama-artykul}
Instagram na początku 2021 roku informował o tym, iż bada kwestię wprowadzenia oryginalnego modelu subskrypcyjnego, w którym to użytkownicy mogliby płacić za konkretne treści w aplikacji. Wygląda na to, że opisywane wyżej plany mogą stać się rzeczywistością.

Zauważone zmiany w Apple App Store pokazują, ile mniej więcej będzie można zapłacić za dostęp do poszczególnych “odznak” na Instagramie.

Instagram pozwoli zarabiać w nowy sposób?

Wygląda na to, że Instagram jest już gotowy do wprowadzenia subskrypcji dla twórców do szerszych testów. Obserwując sklep Apple App Store, Sensor Tower i Apptopia zauważyły, iż do Instagrama dodano nową opcję “Instagram Subscriptions”. Na czym miałaby ona polegać?

Mniej więcej na tym samym, co w przypadku subskrypcji na Twitterze. Osoby zainteresowane konkretnymi materiałami oraz twórcami mogłyby płacić za uzyskanie dostępu do ekskluzywnych treści lub innych dodatków. W App Store zauważono możliwość płatności na poziomie od 0,99 do 4,99 dolara. Bardzo możliwe, że będziemy mogli zapłacić twórcom od 3 do 20 złotych.

Nie wiadomo na ten moment czy Instagram pozwoli na ustawienie wyższego pułapu cenowego, czy też sama aplikacja będzie ograniczała tego typu zachowania oraz kuriozalne stawki. Bo te ostatnie niemalże na pewno pojawiłyby się po jakimś czasie.

instagramsubskrypcje2
fot. Alexander Shatov – Unsplash

Oprócz subskrypcji, jakiś czas temu do sieci przedostały się informacje o innej, możliwej funkcjonalności Instagrama – opcji “Exclusive Stories”. W tym wypadku użytkownicy mogliby płacić za dostęp do “historii”, które nie byłyby dostępne dla innych. Czy to zalążek chęci wejścia szerzej w rynek NFT? Patrząc na ostatnie działania Facebooka (a raczej już Meta), to bardzo prawdopodobne.

Instagram oficjalnie nie skomentował swoich planów dotyczących wprowadzenia subskrypcji dla użytkowników. Można spodziewać się jednak, że dowiemy się o nich więcej na przestrzeni nadchodzących tygodni.

Źródło: PhoneArena / fot. Solen Feyissa – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.