Narzekałem na działanie aplikacji Canal+. Jest reakcja

Maksym SłomskiSkomentuj
Narzekałem na działanie aplikacji Canal+. Jest reakcja
Opisane przez nas kiepskie działanie aplikacji Canal+ w wersji na smartfony oraz telewizory spotkało się z reakcją przedstawicieli polskiego oddziału firmy. Odbyliśmy z nimi rozmowę, która pozwala przypuszczać, że sytuacja ulegnie poprawie. Jednocześnie firma chce pomóc poszkodowanym użytkownikom, zachęcając ich do kontaktu.

Canal+ błąd Upes_187

Głównym motywatorem do napisania poprzedniego wpisu był uniemożliwiający oglądanie treści błąd Upes_187. W przypadku moich aplikacji występował on mniej więcej co 7-8 minut, zarówno na danych pakietowych jak i Wi-Fi, skutecznie odbierając przyjemność z rozrywki. Internauci donoszący o podobnych problemach, napotykali je w różnym odstępie czasu, ale również cyklicznie. Okazuje się, że wspólnym mianownikiem kłopotów jest dostawca internetu – w tym przypadku Orange.

Przedstawiciele Canal+ nie zrzucali winy na pomarańczowego operatora, a zwrócili jedynie uwagę na specyfikę działania infrastruktury oraz system dostarczania treści do wymiany centrów danych i punktów wymiany ruchu w Internecie (CDN). Zadaniem CDN jest udostępnianie zawartości końcowym użytkownikom. Problemu nie da się podobno rozwiązać aktualizacją aplikacji, choć w tym miejscu warto wspomnieć, że niektórzy internauci z forum Satkurier donoszą, iż po przejściu na starszą wersję apki nie napotykali usterek. Firma Canal+ twierdzi, że jest w stanie zażegnać niedogodności, jednak potrzebuje kontaktu ze strony każdej z osób doświadczających bugów.

Jeśli występuje u Was problem Upes_187, Canal+ zachęca do kontaktu poprzez formularz internetowy. Każda sprawa zostanie potraktowana indywidualnie. Czy będzie rozwiązana? Tego nie gwarantuję, ale próbować warto. W moim przypadku błąd Upes_187 wciąż nie został wyeliminowany (od rozmowy minęły 24 godziny). Canal+ ma postarać się jednak o to, aby kłopoty zostały zażegnane.

canal plus aplikacja upes 187
O godzinie 11:08, na kilka minut przed odsłonięciem wpisu, błąd Upes_187 wciąż występował. | Źródło: mat. własny

Przedstawiciele spółki motywują do zgłaszania wszystkich, nawet drobnych błędów. Odzew ze strony użytkowników aplikacji pomoże jeszcze lepiej ją dopracować.

Epilog?

Szybka i konkretna reakcja Canal+ Polska z pewnością zasługuje na pochwałę. Osoby reprezentujące spółkę mediową były bardzo zmotywowane do tego, aby wytłumaczyć przyczynę problemu i szybko zaproponować jego rozwiązanie. Miejmy nadzieję, że głosy o błędach w apce pojawiały się będą coraz rzadziej.

I tak, mogłem skontaktować się z Canal+ zanim napisałem swój wpis. Inni internauci również mogli skontaktować się z Canal+, zanim zadawali swoje pytania w sieci. Póki co błąd Upes_187 wciąż jednak występuje i mam nadzieję, że ten wpis będzie dla poszkodowanych drogowskazem.

Źródło: mat. własny

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.