Facebook chce ominąć prowizje Apple App Store. Ma na to sprytny plan

Piotr MalinowskiSkomentuj
Facebook chce ominąć prowizje Apple App Store. Ma na to sprytny plan
{reklama-artykul}Firma Meta od dłuższego czasu sprzeciwia się prowizji pobieranej przez Apple. Przez dłuższy czas szukano sposobu jej obejścia i chyba wychodzi na to, że w końcu się to częściowo udało. Facebook wzbogaci się bowiem już niedługo o możliwość zasubskrybowania konkretnego twórcy poza główną aplikacją.

Facebook zmienia zasady opłacania subskrypcji

Pobierane przez Apple prowizje w wysokości 30% to temat głośnych sporów. Niezbyt przyjazna konsumentowi taktyka giganta stała się między innymi powodem batalii sądowej ze spółką Epic Games. Swoje trzy grosze od czasu do czasu dorzuca także Meta, która niejednokrotnie sprzeciwiała się tak wysokim opłatom.

W końcu postanowiono podjąć konkretne działania, by je ominąć. Już niedługo osoby korzystające z Facebooka będą mogły wesprzeć swoich ulubionych twórców w nieco inny sposób. Do tej pory proces subskrypcyjny przebiegał bezpośrednio z poziomu aplikacji i systemu płatności Apple. Teraz się to zmieni, ponieważ użytkownicy kierowani będą na zewnętrzną stronę internetową, gdzie przeleją pieniądze przy użyciu Facebook Pay.

Pozwoli to ominąć prowizję technologicznego molocha i jak zapowiada Mark Zuckerberg – już wkrótce tego typu rozwiązanie zostanie wdrożone do innych funkcji. Warto jednak zaznaczyć, że twórca będzie musiał wygenerować specjalny link, by umożliwić swojej społeczności subskrypcję w nowy sposób. To jednak nie wszystko.

facebook subskrypcje 1Źródło: Facebook

Zapowiedziano specjalny „program bonusowy”. Influencer będzie do końca roku nagradzany pieniędzmi (od 5 do 20 dolarów) za każdego nowego subskrybenta, który zdecyduje się na wykorzystanie Facebook Pay. Twórcy mogą w ten sposób zarobić maksymalnie 10 tys. dolarów, co bez wątpienia zmotywuje wiele osób.

Na razie funkcje te dostępne są w 27 państwach – niestety jeszcze nie w Polsce. Bardzo prawdopodobne, że Meta wkrótce zdecyduje się na wprowadzenie subskrypcji na terenie naszego kraju.

Źródło i foto: Facebook

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.