
Kontrowersyjna zmiana.
Instagram poinformował o wprowadzeniu istotnej zmiany, która była testowana przez kilka ostatnich miesięcy. Mowa oczywiście o zastąpieniu funkcji „swipe up” interaktywnymi naklejkami, po kliknięciu w które otwiera się osadzony link. Osoby odpowiedzialne za platformę argumentują swoją decyzję „próbą zadbania o bezpieczeństwo użytkowników”.
Instagram wprowadza kontrowersyjną zmianę
Relacje na Instagramie okazały się strzałem w dziesiątkę. Możliwość publikowania zdjęć i filmów o 24-godzinnej dacie ważności poskutkowała znacznym wzrostem zainteresowania usługą nie tylko wśród przeciętnych użytkowników, ale także firm oraz influencerów. W prosty sposób mogli oni bowiem promować swoje (lub innych marek) produkty i chociażby kierować na ich stronę przy pomocy nieinwazyjnej opcji „przeciągnij w górę”.
Była ona o tyle przyjemna, że tak naprawdę nie dało się tego procesu wykonać przypadkowo i większość przekierowań na witrynę pochodziła od świadomych/zainteresowanych konsumentów. Jak się jednak okazuje, właśnie nadszedł koniec „swipe up”. Instagram zastąpił funkcję interaktywnymi naklejkami, które pełnią rolę standardowych hiperłączy.

Każdy użytkownik może przejść do sekcji naklejek i wybrać stamtąd pozycję „LINK”. Następnie pozostaje wprowadzenie adresu, wybranie koloru oraz umieszczenie odnośnika do Relacji. Osobiście nie rozumiem dlaczego Instagram zdecydował się na implementację tej opcji kosztem „swipe up” – obecność kilku opcji zachęcenia użytkowników do interakcji z pewnością lepiej by się sprawdziła.
Naklejki są oczywiście bardziej widoczne (zaburzają jednak estetykę postu), lecz likwidacja dotychczas istniejącej funkcji nieco ogranicza influencerom i markom pole manewru w kwestii organizowania akcji marketingowych itd. Instagram wspomina o planach wprowadzenia możliwości personalizacji naklejek z linkami – nie wiadomo jednak o co dokładnie chodzi.
Tak czy inaczej – opisana nowość powinna już być dostępna u wszystkich osób korzystających z Instagrama. Warto jednak pamiętać, że nie zadziała ona na kontach, które miały w przyszłości problemy z łamaniem wytycznych społeczności usługi.
Źródło i foto: Instagram