Menedżer haseł od Microsoftu przechowa także dane adresowe i płatnicze

Piotr MalinowskiSkomentuj
Menedżer haseł od Microsoftu przechowa także dane adresowe i płatnicze
Autowypełnianie Microsoft wzbogaciło się o możliwość zapisania – i późniejszego autouzupełniania – danych adresowych oraz płatniczych. Do tej pory usługa stanowiła wyłącznie prosty menedżer haseł, lecz najwidoczniej koncern zdecydował się na zaspokojenie kolejnych potrzeb swoich użytkowników.

Autowypełnianie Microsoft z ważną nowością

Funkcja autouzupełniania jest dostępna już w praktycznie każdej przeglądarce internetowej. Oszczędza ona nie tylko czas, ale również nerwy w momencie zapomnienia hasła lub numeru karty kredytowej. Możemy ją odnaleźć chociażby w usłudze Autowypełnianie Microsoft – jeśli z niej korzystacie, to z pewnością ucieszycie się na wieść o właśnie wprowadzonych nowościach.

Gigant z Redmond poinformował, że będzie ona teraz przechowywała adresy i informacje o płatności. Do tej pory Autowypełnianie służyło wyłącznie do gromadzenia danych logowania – niewątpliwie więc mamy do czynienia z ważną aktualizacją. Możliwości skorzystania z samego narzędzia są dwa, zależnie od urządzenia, z którego korzystacie.

microsoft autofill 1Źródło: Microsoft

Jeśli potrzebujecie autouzupełniania na komputerze, to wystarczy zainstalować rozszerzenie Autowypełnianie Microsoft (oczywiście mowa o usługach opartych o Chromium pokroju Google Chrome czy Edge). Sprawa komplikuje się w przypadku przesiadki na Androida lub iOS. Tutaj niezbędne będzie pobranie aplikacji Microsoft Authenticator, gdzie Autofill jest po prostu jedną z funkcji.

microsoft autofill 3Źródło: Microsoft

Nie należy chyba dodawać, że do prawidłowego działania narzędzia niezbędne jest zalogowanie się do konta Microsoft. Koncern przypomina przy okazji o bezpieczeństwie przechowywanych danych. Mowa tu o szyfrowaniu zarówno na samym urządzenie, jak i w chmurze, gdzie informacje są synchronizowane. Dodatkowo istnieje opcja zweryfikowania danych za pomocą odcisku palca, ale to już standard.

Źródło i foto: Microsoft 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.