Google poprawia bezpieczeństwo Sklepu Play
Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na to, co dzieje się z ich danymi po np. założeniu konta czy pobraniu konkretnej aplikacji. Dowodem na to niech będzie chociażby zamieszanie związane z WhatsAppem, gdzie zmiana regulaminu spowodowała lawinowe przejście konsumentów do m.in. Telegrama. Gigant z Moutain View najwidoczniej zdaje sobie z tego wszystkiego sprawę.
W maju ogłoszono nadchodzące zmiany w polityce usługi Sklep Play, które docelowo mają wymusić na programistach klarowniejsze przedstawianie tego, co dzieje się z informacjami udostępnianymi przez użytkowników. Właśnie rozpoczął się proces wdrażania nowości i deweloperzy zostali poproszeni o wypełnienie specjalnych formularzy. Mają czas do kwietnia przyszłego roku (oczywiście chodzi o już istniejące aplikacje).
Dodatkowo mogą pojawić się informacje o rodzaju gromadzonych i udostępnianych danych (lokalizacja, kontakty, dane osobowe), sposób wykorzystania danych (np. personalizacja aplikacji, jej funkcjonalność itd.) oraz czy przekazywanie informacji jest obowiązkowe. Nie da się ukryć, że widoczność tego typu ostrzeżeń może okazać się kluczowa przy wyborze akurat TEJ aplikacji.
Wstępnym terminem jest luty 2022 roku, lecz oczywiście wszystko może się przedłużyć. Warto więc uzbroić się w cierpliwość i mieć nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem. O wszystkim będziemy Was rzecz jasna informować.
Źródło i foto: Google