Chrome pogrupuje odwiedzane strony według tematyki

Piotr MalinowskiSkomentuj
Chrome pogrupuje odwiedzane strony według tematyki
Google rozpoczęło testy funkcji „Podróże” w Chrome, która ma na celu grupowanie wyszukiwanych informacji w celu późniejszego powrotu do nich. Na ten moment mogą skorzystać z niej wyłącznie osoby korzystające z wersji Canary przeglądarki.

Nowa funkcja w Google Chrome uporządkuje historię wyszukiwania

Zapewne wiele razy zdarzyło Wam się szukać informacji na konkretny temat, potem odstawić go na kilka dni/tygodni, a potem ponownie do niego wrócić. Jeśli przy okazji nie zapisywaliście wszystkich odwiedzanych witryn w formie zakładki, to odnalezienie wybranych stron niekoniecznie należy do przyjemnych procesów. Google zdaje sobie z tego sprawę.

Dlatego też wkrótce do przeglądarki Chrome trafi funkcja „Podróże”. Będzie ona automatycznie grupować historię wyszukiwania według tematyki. Jeśli więc swego czasu ciekawił nas starożytny Rzym i chcielibyśmy jeszcze raz poszerzyć naszą wiedzę, to wystarczy wejść do specjalnej sekcji i tam znajdziemy odpowiednią grupę witryn.

google chrome podroze 2Źródło: Google

Jak możemy wyczytać z oświadczenia koncernu:

Co ważne, masz kontrolę nad funkcją. Na przykład: możesz wyłączyć Podróże w dowolnym momencie i jak zawsze możesz łatwo wyczyścić historię przeglądania w ustawieniach Chrome lub wpisując „wyczyść dane przeglądania” w pasku adresu. Jeśli chcesz, możesz również wyczyścić historię związaną z konkretną podróżą, a nie historię ogólną. Wreszcie, obecny eksperyment Podróże grupuje tylko historię na urządzeniu – nic nie jest zapisywane na koncie Google.

Warto mieć na uwadze powyższe słowa. Trudno jednak ocenić przydatność samej funkcji „Podróże” – możecie to zrobić sami poprzez instalację Google Chrome w wersji Canary (tylko na PC) lub poczekać na powszechny debiut nowości. Nie wiadomo jednak, kiedy on nastąpi.

Źródło: Google / Foto. pixabay.com (@geralt)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.