Słabe oświetlenie podczas rozmowy wideo? Google Meet się tym zajmie

Piotr MalinowskiSkomentuj
Słabe oświetlenie podczas rozmowy wideo? Google Meet się tym zajmie

Rozmowy wideo od 2020 roku zyskują na popularności – chyba wszyscy wiemy dlaczego. Nie wszyscy jednak mają identyczne warunki i możliwości, by przekazywany obraz był idealny. Czasami zdarzą się problemy z jakością a czasami nawet oświetleniem. Google ma na to jednak radę, co wynika z wprowadzonej właśnie funkcji do przeglądarkowej wersji Meet.

Tryb low-light w przeglądarkowym Google Meet

W zeszłym roku Google zdecydowało się na opracowanie specjalnego trybu opartego o sztuczną inteligencję, która automatycznie poprawiała jasność widoku z kamery. Do tej pory jednak technologia była dostępna wyłącznie w mobilnej aplikacji Meet, co cieszyło wyłącznie niektórych użytkowników.

google meet swiatlo 2Źródło: Google 

Teraz jednak postanowiono wdrożyć tę funkcję również do przeglądarkowej odsłony Google Meet. Jak możemy wyczytać z oficjalnego bloga giganta:

W ubiegłym roku wprowadziliśmy tryb słabego oświetlenia dla aplikacji Meet on mobile, w którym wykorzystujemy sztuczną inteligencję do automatycznego dostosowania obrazu wideo, tak aby użytkownik był lepiej widoczny, jeśli znajduje się w ciemnym otoczeniu. Zbyt dużo światła za Tobą – np. przez okno w słoneczny dzień – również może stanowić wyzwanie dla wielu kamer. Google Meet w internecie teraz automatycznie wykrywa, kiedy użytkownik wydaje się niedoświetlony, i zwiększa jasność, aby poprawić jego widoczność.


Cóż, koncernowi nieco zajęło wprowadzenie nowości, lecz lepiej późno niż wcale. Jeśli więc korzystacie z Google Meet i nie jesteście pewni co do panujących w Waszym otoczeniu warunków oświetleniowych, to możecie liczyć na drobną pomoc sztucznej inteligencji.

Źródło i foto: Google

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.