Stories nie wszędzie pasuje. LinkedIn rezygnuje z popularnego formatu

Piotr MalinowskiSkomentuj
Stories nie wszędzie pasuje. LinkedIn rezygnuje z popularnego formatu
Stories to format postów, który pierwotnie pojawił się na Snapchacie. Pomysł zapożyczony został przez Instagram – decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę. Od tamtej pory większość społecznościowych gigantów eksperymentuje z wpisami znikającymi po upływie określonego czasu. Nie wszędzie jednak zyskuje pokaźne grono użytkowników.

LinkedIn bez Stories. Format się nie przyjął

W 2020 roku rozpoczęto testy Stories na platformie LinkedIn. Nowość ta miała stanowić nowy sposób na komunikację w firmach i możliwość szybkiego poinformowania o realizowanych projektach czy postępach w pracy. Jak się jednak okazuje, mało kto decydował się na publikację tego typu postów. Dlatego też niedługo ta opcja na dobre zniknie z popularnego serwisu.

Taką informację podała Liz Li, starszy dyrektor produktu w LinkedIn. Wszystko wskazuje na to, że społeczność bardziej preferuje wstawianie trwałych i profesjonalnych materiałów, które może osadzić na swoim profilu. Koncepcja Stories niekoniecznie więc pasowała do potrzeb użytkowników. Dlatego też ten format zostanie usunięty z LinkedIn do końca września.

linkedin stories koniec 1Źródło: LinkedIn

Podobna sytuacja miała miejsce niedawno w przypadku Twittera. Tamtejsi odbiorcy również niekoniecznie angażowali się w tego typu wpisy, co wiązało się z nikłym wzrostem zainteresowania Stores. Nie pozostało więc nic innego niż przyznanie się do błędu i rezygnacja z rozwoju nowości.

Na razie więc nie zapowiada się, by którykolwiek ze społecznościowych gigantów miał powtórzyć sukces Instagramowych relacji. Trudno też spodziewać się kolejnych prób implementowania Stories podejmowanych przez te same serwisy.

Źródło i foto: LinkedIn 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.