Telefon w sprawie fotowoltaiki – oszustwo?
Jeden z internautów postanowił podzielić się jedną z wielu swoich rozmów z autobotem (czyli botem sterowanym przez człowieka) na kanale YouTube. Słychać na niej, że próbuje nonstop zagiąć bota różnymi pytaniami i zwrotami, z którymi wirtualny rozmówca sobie nie radzi. Bot jest bardzo przekonujący i z pewnością wielu rozmawiających z nim Polaków nie zorientuje się nawet, że nie konwersują z człowiekiem.
Kto odpowiada za telefony w sprawie fotowoltaiki?
Treści umieszczone na wzmiankowanej w rozmowie witrynie czystypowiat.pl (klik w Polityka prywatności) wskazują na to, że jej operatorem jest Euro CallCenter, zgarniające w Google fatalne opinie od internautów. Jak się okazuje, jest to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zaporożu na Ukrainie.
„Spółka w swojej działalności wykorzystuje numery telefonów, znajdujące się w pakietach danych, które każdorazowo nabywa na podstawie zawartej umowy od współpracującego ze Spółką podmiotu, który zapewnił Spółkę o legalności źródła pochodzenia bazy danych.”
Z kim zatem tak naprawdę prowadzone są rozmowy? W call center przesiadują operatorzy autobotów, których zadaniem jest aktywowanie odpowiednich formułek w odpowiednim momencie rozmowy. Te są jak już wspomniałem wcześniej zarejestrowane i odczytywane przez autobota. W polskich serwisach ogłoszeniowych da się znaleźć ogłoszenia o pracę dotyczące stanowiska konsultanta obsługi BOT. Euro CallCenter umeiszcza je nawet na Facebooku.
Jak pozbyć się natrętnych dzwoniących? Można zablokować numer lub jeszcze lepiej… napisać skargę na firmę do UODO (skąd mają Twoje dane?!) oraz do UOKiK (nękanie telefonami). Powodzenia.
Źródło: YouTube via Niebezpiecznik.pl