Facebook nieco namieszał w ustawieniach aplikacji
Jak się okazuje, Facebook zdecydował się na przebudowanie sekcji „Ustawień” tak, by była przejrzystsza oraz bardziej scentralizowana. Na oficjalnym blogu wyczytać możemy następujący komunikat:
Niezależnie od tego, czy chodzi o zarządzanie reklamami, które ludzie widzą, dostosowanie ustawień udostępniania, czy tworzenie publiczności dla postów, ludzie nie powinni się zbytnio zastanawiać, od czego zacząć. Dlatego właśnie zmniejszyliśmy liczbę kategorii i zmieniliśmy ich nazwy, aby lepiej odpowiadały modelom mentalnym ludzi. Ustawienia są teraz pogrupowane w sześć szerokich kategorii, z których każda zawiera kilka powiązanych ustawień: Konto, Preferencje, Publiczność i widoczność, Uprawnienia, Twoje informacje oraz Standardy społeczności i Zasady prawne.
Ponadto kilka ustawień przeniesiono do innych sekcji, gdyż podobno „lepiej tam pasowały”. Dodatkowo zniknęły opisy poszczególnych sekcji po to, by więcej treści zmieściło się na jednym widoku. Te zmiany mogą rzecz jasna nie przypaść do gustu części użytkownikom, gdyż mogą poczuć się nieco skonfundowani.
Sekcję „Ustawień” będzie trzeba bowiem nieco odkryć na nowo, lecz Facebook obiecuje, iż jest przejrzyściej i prościej. Nowy wygląd powinien już być dostępny dla wszystkich użytkowników – zarówno w wersji aplikacji na Androida, iOS oraz przeglądarkę mobilną. Funkcja dotyczy również Facebook Lite.
Źródło i foto: Facebook