Facebook odświeża sekcję ustawień. Ma być przejrzyściej

Piotr MalinowskiSkomentuj
Facebook odświeża sekcję ustawień. Ma być przejrzyściej
Facebook dosyć regularnie wprowadza zmiany wizualne w swojej głównej aplikacji. Najczęściej mają one na celu unowocześnienie usługi oraz uporządkowanie pewnych sekcji tak, by odnalezienie ich było po prostu łatwiejsze. Tak jest i tym razem – społecznościowy gigant zajął się „Ustawieniami”.

Facebook nieco namieszał w ustawieniach aplikacji

Jak się okazuje, Facebook zdecydował się na przebudowanie sekcji „Ustawień” tak, by była przejrzystsza oraz bardziej scentralizowana. Na oficjalnym blogu wyczytać możemy następujący komunikat:

Niezależnie od tego, czy chodzi o zarządzanie reklamami, które ludzie widzą, dostosowanie ustawień udostępniania, czy tworzenie publiczności dla postów, ludzie nie powinni się zbytnio zastanawiać, od czego zacząć. Dlatego właśnie zmniejszyliśmy liczbę kategorii i zmieniliśmy ich nazwy, aby lepiej odpowiadały modelom mentalnym ludzi. Ustawienia są teraz pogrupowane w sześć szerokich kategorii, z których każda zawiera kilka powiązanych ustawień: Konto, Preferencje, Publiczność i widoczność, Uprawnienia, Twoje informacje oraz Standardy społeczności i Zasady prawne.

facebook ustawienia nowe 2
Ponadto kilka ustawień przeniesiono do innych sekcji, gdyż podobno „lepiej tam pasowały”. Dodatkowo zniknęły opisy poszczególnych sekcji po to, by więcej treści zmieściło się na jednym widoku. Te zmiany mogą rzecz jasna nie przypaść do gustu części użytkownikom, gdyż mogą poczuć się nieco skonfundowani.

Sekcję „Ustawień” będzie trzeba bowiem nieco odkryć na nowo, lecz Facebook obiecuje, iż jest przejrzyściej i prościej. Nowy wygląd powinien już być dostępny dla wszystkich użytkowników – zarówno w wersji aplikacji na Androida, iOS oraz przeglądarkę mobilną. Funkcja dotyczy również Facebook Lite.

Źródło i foto: Facebook

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.