Instagram ma się niedługo nieco zmienić
Adam Mosseri, szef Instagrama, opublikował dosyć odważne oświadczenie. Jak się okazuje, kierunek rozwoju platformy niedługo się nieco zmieni. Wprowadzane zmiany dotyczyć mają w większości sekcji twórców, wideo, zakupów oraz konwersacji. Jednym słowem – Instagram ma stać się usługą „do rozrywki”, a nie tylko do publikowania losowych plików multimedialnych.
Co jednak najciekawsze, Adam Mosseri twierdzi, iż w końcu poznał skalę i zasięgi TikToka oraz YouTube. Pojawiła się wzmianka o próbie konkurowania z tymi molochami jeśli chodzi o najlepszą aplikację służącą do szeroko rozumianej rozrywki. W jaki sposób? Przede wszystkim poprzez implementację społecznościowych funkcjonalności.
Źródło: Twitter (@mosseri)
Instagram ma pozwolić na obserwowanie konkretnych tematów. Wtedy też na naszej tablicy pojawiać się będą posty bezpośrednio nawiązujące do np. gotowania czy jazdy konnej. Tutaj też wykorzystanie zostanie specjalny algorytm bazujący na tym obecnym na TikToku. Jeśli damy serduszko wybranemu postowi, to Instagram będzie wiedział, że dana treść nam się podoba i zacznie promować podobne. W ten sposób zamknięci zostaniemy w pewnej bańce informacyjnej.
Dodatkowo rozwój skupić ma się na IGTV jako „pełnoekranowym doświadczeniu wideo na urządzeniach mobilnych”. Nie wiadomo czy sam format będzie rozwijany wciąż pod nazwą IGTV – na razie niewiele wiadomo o planach Instagrama.
Oczywiście w końcu ma pojawić się integracja z Messengerem u wszystkich użytkowników. Na razie wciąż wiele osób nie dostrzega u siebie tejże funkcji. Jak jednak wynika ze słów Adama Mosseri – integracja platform od Facebooka wciąż postępuje.
Źródło: Instagram (via TNW)
Jeśli chodzi o zakupy, to tu nadal rozwijana ma być dedykowana sekcja oraz specjalne reklamy w aplikacji. Wszystko to już istnieje, pozostała ekspansja na resztę rynków oraz dokształcenie AI. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Plany Instagrama są ambitne, lecz trudno na ten moment przewidzieć czy wystarczą one na konkurowanie z TikTokiem czy YouTube. Aplikacje nieco się od siebie różnią i to raczej TikTok jest obecnie największą platformą służącą stricte rozrywce.
Źródło: Instagram, TNW