Nie chcesz widzieć polubień pod postami? Facebook da Ci wybór

Piotr MalinowskiSkomentuj
Nie chcesz widzieć polubień pod postami? Facebook da Ci wybór

{reklama-artykul}Testy funkcjonalności w usługach od Facebooka są skrajnie nieproporcjonalne. Osobiście od ponad roku nie widzę licznika polubień pod postami na Instagramie, podczas gdy moi znajomi wciąż mają do niego dostęp. Jak się jednak okazuje, społecznościowy gigant zdaje się w końcu wdrażać tą nowość u wszystkich. Co jednak ważne – w nieco usprawnionej odsłonie.

Polubienia pod postami? To zależy od Ciebie

W najbliższych miesiącach na Instagramie oraz Facebooku pojawić ma się specjalna funkcja umożliwiająca ukrycie licznika polubień pod postami. Tego typu opcja przyda się zarówno użytkownikom, jak i twórcom. Ci będą mogli ustawić, by wskaźnik w ogóle się nie pojawiał lub by był dostępny wyłącznie dla obserwatorów. Koncern daje więc pole do względnej personalizacji.

instagram ukrywanie 1Źródło: Facebook

Jak twierdzi rzecznik prasowy Instagrama:

Przetestowaliśmy ukryty licznik polubień, by sprawdzić czy zmiana ta obniży presję nakładaną przez to na użytkowników Instagrama. To, co usłyszeliśmy od ludzi i ekspertów było dwuznaczne. Dla części osób funkcja okazała się korzystna, a dla niektórych denerwująca – zwłaszcza że sporo użytkowników wykorzystuje tego typu wskaźniki, by zorientować się co jest popularne, a co nie. Dajemy więc wybór.

facebook ukrywanie 2 Źródło: Facebook

Uważam to za naprawdę dobry krok Facebooka. Permanentne ukrycie licznika polubień niewątpliwie spotkałoby się z szeroko zakrojoną krytyką. Możliwość indywidualnego wyboru jest więc chyba najbardziej optymalnym wyjściem z sytuacji. Osobiście jeszcze nie widzę u siebie nowej opcji. Pozostaje uzbrojenie się w cierpliwość – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie powinno pojawić się specjalne powiadomienie informujące o stosownej aktualizacji.

Źródło: Facebook (via The Verge) / Foto. pixabay.com (TheDigitalArtist)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.