
Google potwierdza problemy.
Dziś dla odmiany nie o błędach w nowych aktualizacjach Windows 10, a o błędzie w poprawce dla przeglądarki internetowej Google Chrome, który powoduje jej awarie w systemie Windows 10. Problem jest poważny i nie dotyczy użytkowników wersji narzędzia dla Linuxa i macOS. Na szczęście da się go zażegnać, o ile wykorzystacie z jedną z proponowanych przez nas metod.
Chrome 90 przestaje działać
Najnowsza drobna aktualizacja dla Chrome 90 destabilizuje pracę programu. Awaria występuje zupełnie losowo i nie wygląda na to, aby występował jakiś wzorzec, który ją wywołuje, choć... niektórzy użytkownicy zgłaszają, że są w stanie go reprodukować. Sprawy przybierają nieprzyjemny obrót tuż po załadowaniu rozszerzenia lub podczas ładowania rozszerzeń, kiedy to Google Chrome natychmiast odmawia działania, wyświetlając czasem komunikat o usterce, a czasem po prostu przenosząc internautę na ekran pulpitu.

Źródło: Windows Latest
Sumarycznie, do tej pory raportowano, że Chrome 90 nie chce się włączyć, otwierane karty są pozbawione zwyczajowych nazw lub napotyka problemy z wczytaniem rozszerzeń. Sytuacja ulega czasem poprawie po zrestartowaniu komputera, ale w pewnych przypadkach samoistnie wraca. Dobre wieści: istnieją solucje pozwalające rozprawić się z tymi niedogodnościami.
Na forum wsparcia technicznego Chrome, ekspert Google ds. Produktów poinformował, że przyczyną problemu jest katalog danych użytkownika, który służy do przechowywania informacji. Zaleca on podjąć poniższe działania, zachowując ich odpowiednią kolejność.
1. Napraw instalację przeglądarki Google Chrome, ponownie pobierając i uruchamiając plik instalacyjny
2. Włącz synchronizację w Chrome dla historii, zakładek, haseł i innych elementów (celem ich backupu)
3. Zamknij przeglądarkę.
4. Kliknij na pasek wyszukiwania obok Menu Start, wpisz %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data i zatwierdź klawiszem Enter.
5. Usuń plik "Local State" po wykonaniu wzmiankowanej wcześniej kopii zapasowej.
Jeśli Chrome nadal nie działa:
1. Kliknij na pasek wyszukiwania obok Menu Start, wpisz %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data i zatwierdź klawiszem Enter.
2. Wykonaj kopię zapasową wszystkich plików, na przykład przenosząc ją na innych dysk lub partycję.
3. Zmień nazwę folderu "User Data" na inną.
4. Uruchom ponownie Chrome.
Powyższe kroki nie pomogły? Oto rozwiązanie ostateczne, tylko dla zaawansowanych!
1. Odinstaluj Google Chrome.
2. Usuń folder Google w C:\Users\NAZWA UŻYTKOWNIKA\Appdata\local (litera partycji systemowej może być inna)
3. Usuń folder Google w C:\Program Files (x86) (litera partycji systemowej może być inna)
4. Otwórz Edytor rejestru i usuń elementy rejestru w Google. Znajdziesz je w lokalizacjach Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Google i Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Google
5. Zainstaluj ponownie Chrome.
Alternatywnie, do czasu wydania poprawki możesz po prostu korzystać z innej przeglądarki internetowej. Aktualizacja będzie udostępniana falami i pojawiła się już u części poszkodowanych.
Źródło: Google
Sumarycznie, do tej pory raportowano, że Chrome 90 nie chce się włączyć, otwierane karty są pozbawione zwyczajowych nazw lub napotyka problemy z wczytaniem rozszerzeń. Sytuacja ulega czasem poprawie po zrestartowaniu komputera, ale w pewnych przypadkach samoistnie wraca. Dobre wieści: istnieją solucje pozwalające rozprawić się z tymi niedogodnościami.
Google jest świadome błędu. Oto jego przyczyny i rozwiązania problemu
Na forum wsparcia technicznego Chrome, ekspert Google ds. Produktów poinformował, że przyczyną problemu jest katalog danych użytkownika, który służy do przechowywania informacji. Zaleca on podjąć poniższe działania, zachowując ich odpowiednią kolejność.
Chrome nie działa. Co robić?
1. Napraw instalację przeglądarki Google Chrome, ponownie pobierając i uruchamiając plik instalacyjny
2. Włącz synchronizację w Chrome dla historii, zakładek, haseł i innych elementów (celem ich backupu)
3. Zamknij przeglądarkę.
4. Kliknij na pasek wyszukiwania obok Menu Start, wpisz %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data i zatwierdź klawiszem Enter.
5. Usuń plik "Local State" po wykonaniu wzmiankowanej wcześniej kopii zapasowej.
Jeśli Chrome nadal nie działa:
1. Kliknij na pasek wyszukiwania obok Menu Start, wpisz %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data i zatwierdź klawiszem Enter.
2. Wykonaj kopię zapasową wszystkich plików, na przykład przenosząc ją na innych dysk lub partycję.
3. Zmień nazwę folderu "User Data" na inną.
4. Uruchom ponownie Chrome.
Powyższe kroki nie pomogły? Oto rozwiązanie ostateczne, tylko dla zaawansowanych!
1. Odinstaluj Google Chrome.
2. Usuń folder Google w C:\Users\NAZWA UŻYTKOWNIKA\Appdata\local (litera partycji systemowej może być inna)
3. Usuń folder Google w C:\Program Files (x86) (litera partycji systemowej może być inna)
4. Otwórz Edytor rejestru i usuń elementy rejestru w Google. Znajdziesz je w lokalizacjach Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Google i Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Google
5. Zainstaluj ponownie Chrome.
Alternatywnie, do czasu wydania poprawki możesz po prostu korzystać z innej przeglądarki internetowej. Aktualizacja będzie udostępniana falami i pojawiła się już u części poszkodowanych.
Źródło: Google