Problemy z Teams i Outlook w Windows 10
Firma Microsoft potwierdziła właśnie, że użytkownicy systemu Windows 10 mogą napotkać problemy z logowaniem podczas łączenia się z Teams, narzędziem Outlook i OneDrive w wersji dla Firm.
„Użytkownicy, których dotyczą usterki, mogą zobaczyć komunikat o treści: „Przepraszamy, napotkaliśmy na problem” – informuje Microsoft. W niektórych przypadkach użytkownicy widzą błąd 80080300 podczas próby połączenia lub zalogowania się do aplikacji. Gigant z Redmond twierdzi, że błąd dotyczy tylko tych urządzeń, na których zainstalowano aktualizację zabezpieczeń systemu Windows 10 KB5003169 (dla wersji Windows 10 1909).
Czytaj także: Regularnie słyszę o błędach w Windows 10. Serio? U mnie działa
„Przekazywane nam dane telemetryczne wskazują na to, że niewielki odsetek użytkowników nie może się połączyć z różnymi usługami wchodzącymi w skład platformy Microsoft 365” – czytamy.
Błąd jest wyjątkowo frustrujący, ponieważ skutecznie uniemożliwia dostęp do aplikacji Microsoft Teams i innych programów pakietu Microsoft 365. Niektóre osoby są w stanie tymczasowo „naprawić” problemy, po prostu ponownie uruchamiając komputer lub ponownie uruchamiając dotknięte usterką aplikacje komputerowe. Nie jest to jednak permanentne rozwiązanie i nie zawsze pomaga.
Usterki występowały i występować będą
Oprócz wyżej opisanych problemów w przypadku wybranych konfiguracji pojawiają się błędy związane z niepowodzeniem instalacji. Aktualizacja KB5003173, która jest najnowszą aktualizacją dla wersji 20H2/2004, czasami kończy się niepowodzeniem z błędem 0x800f0922. W niektórych przypadkach zauważono, że proces aktualizacji nagle się kończy, a poprawka jest automatycznie wycofywana po ponownym uruchomieniu systemu. Może to i lepiej?
Źródło: Microsoft