NVIDIA DLSS w kolejnych grach
W najbliższym czasie technika DLSS pojawi się w dziewięciu produkcjach, w tym w No Man’s Sky oraz Metro Exodus Enhanced Edition. Na większa liczbę klatek posiadacze kart NVIDIA mogą liczyć w:
- Amid Evil – uwielbiana przez graczy strzelanka retro została dziś zaktualizowana poprzez dodanie efektów ray tracingu oraz techniki DLSS, która zwiększa wydajność nawet 2,7 razy w rozdzielczości 4K przy włączonym śledzeniu promieni.
- Aron’s Adventure – przygodowa gra RPG została wzbogacona o DLSS za pomocą wtyczki do silnika Unreal Engine 4, a gracze zaobserwowali wzrost wydajności nawet o 60%, dzięki czemu każda karta graficzna GeForce RTX może uruchomić ten tytuł w ponad 60 kl./s w rozdzielczości 4K.
- Everspace 2 – kosmiczna strzelanka RPG, dostępna w ramach wczesnego dostępu, zostanie dziś zaktualizowana o obsługę DLSS, zwiększając wydajność rozgrywki nawet o 80%.
- Metro Exodus Enhanced Edition – aktualizacja gry Metro Exodus od 4A Games została wydana na początku tego miesiąca ze wsparciem dla DLSS, zwiększając liczbę wyświetlanych klatek na sekundę nawet dwukrotnie.
- No Man’s Sky – nadchodząca aktualizacja doda obsługę DLSS zarówno do tradycyjnej rozgrywki jak i tej toczonej w wirtualnej rzeczywistości, zwiększając wydajność w tej pierwszej nawet o 70% w rozdzielczości 4K, znacząco poprawiając płynność i responsywność gry.
- Redout: Space Assault – kosmiczna strzelanka otrzymuje dziś w nowej aktualizacji wsparcie techniki NVIDIA DLSS oraz efekty ray tracingu, zapewniające bardziej immersyjne doznania.
- Scavengers – zaprezentowana na początku tego miesiąca darmowa strzelanka została wyposażona w technikę NVIDIA DLSS, zwiększającą wydajność nawet o 40%, dzięki czemu gracze korzystający z kart GeForce RTX serii 30 mogą grać z płynnością ponad 60 kl./s.
- Wrench – symulator pracy mechanika samochodowego otrzymuje efekty ray tracingu oraz obsługę techniki DLSS, dwukrotnie zwiększając wydajność w rozdzielczości 4K.
Jak dokładnie działa DLSS? Pozwolę zacytować nasz szczegółowy wpis na temat rozwiązań NVIDIA:
„W skrócie można powiedzieć, że jest to nowoczesna technologia wygładzania krawędzi korzystająca z głębokiego uczenia. Dzięki pobieraniu relatywnie niewielkiej liczby próbek na piksel w porównaniu do klasycznego anti-aliasingu, nie obciąża znacząco układu graficznego. Sieć neuronowa tworzy aż 64 próbki na piksel z jednej tylko próbki na pikseli obrazu źródłowego. Dedykowane rdzenie Tensor obecne jedynie w kartach GeForce RTX wykonują wszystkie obliczenia, zwalniając jednocześnie z tego zadania Shadery, które mogą być oddelegowane do innych działań. Sieć neuronowa przetwarza następnie pobrane próbki i przetwarza je w taki sposób, by zagwarantować maksymalnie wysoką jakość obrazu. Działanie DLSS można nazwać bardzo zaawansowaną formą upscallingu, bowiem gra renderowana jest w niższej rozdzielczości, która następnie jest podnoszona. Jednym słowem: NVIDIA DLSS na podstawie obrazu o niskiej rozdzielczości tworzy obraz o wysokiej rozdzielczości o jakości zbliżonej maksymalnie do obrazu, który generowany byłby natywnie w wysokiej rozdzielczości.”
Nowy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce
Opublikowany kilkanaście godzin temu sterownik Game Ready, dedykowany grze Days Gone, zawiera też optymalne ustawienia w aplikacji GeForce Experience dla sześciu tytułów:
- Hood: Outlaws & Legends
- Metro Exodus: Enhanced Edition
- Ranch Simulator
- Resident Evil Village
- Total War: Rome Remastered
- Totally Accurate Battle Simulator
Najnowsze sterowniki dla kart NVIDIA GeForce pobierzecie za pośrednictwem oprogramowania GeForce Experience (polecam tę metodę) lub jako wydzieloną paczkę plików. W tym celu skorzystajcie z odnośników poniżej – oczywiście jeśli korzystacie już z aplikacji GeForce Experience nie musicie jej ponownie pobierać.
Źródło: NVIDIA