Clubhouse na Androida już jest
Oparta na transmisjach audio sieć społecznościowa Clubhouse wprowadziła swoją aplikację na Androida, po ponad roku wyłączności na iOS. Złe wieści: to wersja beta, dostępna tylko dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych i, podobnie jak w przypadku wersji Clubhouse na iOS, na razie tylko dla zaproszonych osób.
W niedzielnym poście opublikowanym na oficjalnym blogu Clubhouse poinformowano, że planowane jest stopniowe wprowadzanie wersji na Androida na inne anglojęzyczne rynki, a w dalszej kolejności do reszty krajów z całego świata. Osoby spoza Stanów Zjednoczonych mogą wstępnie zarejestrować się na stronie Clubhouse w sklepie Google Play, aby otrzymać stosowne powiadomienie, gdy aplikacja będzie dostępna.
Clubhouse najlepsze dni ma już za sobą
Clubhouse trafiła na sprzęt z systemem Google prawdopodobnie dlatego, że jej popularność mocno spadła. Aplikacja przekroczyła 9,5 miliona pobrań w lutym tego roku, ale spadła do zaledwie około 2,7 miliona w marcu i jedynie 900 000 w kwietniu, mówią dane firmy analitycznej Sensor Tower.
Zainteresowanie Clubhouse spada z wielu powodów. Niektórzy eksperci wysunęli teorię, że szał na media społecznościowe bazujące wyłącznie na audio mogą być tymczasową modą „ery pandemicznej”, która pomogła ludziom czuć się blisko z innymi, gdy utknęli w swoich domach. Wraz z wprowadzaniem szczepionek i ponownym otwarciem wielu obszarów w całych Stanach Zjednoczonych, ludzie coraz częściej spotykają się osobiście, porzucając Clubhouse.
Czy debiut apki na Androidzie cokolwiek zmieni? Czas pokaże.
Źrodło: Clubhouse