WhatsApp nie traci użytkowników. Tak twierdzi Facebook

Piotr MalinowskiSkomentuj
WhatsApp nie traci użytkowników. Tak twierdzi Facebook
Reputacja aplikacji WhatsApp nieco spadła po kontrowersjach wywołanych zapowiedzią zmiany regulaminu. Facebook zdecydował się koniec końców na przesunięcie terminu implementacji nowych zasad na maj bieżącego roku. W sieci i tak zagrzmiało, a mnóstwo osób zadeklarowało, że odchodzi od tego popularnego komunikatora.

WhatsApp wciąż zyskuje na popularności

Signal i Telegram zyskały miliony świeżych konsumentów, a WhatsApp… niewiele stracił. Tak przynajmniej wynika ze słów rzecznika aplikacji. Przekazał on redakcji TechCrunch następujący komunikat:

Zdecydowana większość użytkowników WhatsApp, których powiadomiliśmy o planowanej aktualizacji w ostatnich miesiącach, zaakceptowała aktualizację regulaminu. Aplikacja wciąż prężnie się rozwija.

Osoby, które jednak nie chcą się na zmianę zasad zgodzić mają czas do 15 maja. Wtedy też zostanie im nieco ograniczony dostęp do niektórych funkcji komunikatora. Po nieokreślonej liczbie tygodni korzystanie z aplikacji tak naprawdę stanie się niemożliwe. Szczegóły nie są jednak do końca jasne. WhatsApp ma jeszcze niejednokrotnie przypominać swoim odbiorcom o nowościach w nadchodzących tygodniach, by nie zostali niczym zaskoczeni.

aktualizacja whatsapp smutnoŹródło: WhatsApp

Warto nadmienić, iż zgoda na zaktualizowany regulamin platformy pozwoli Facebookowi na np. udostępnianie danych dotyczących płatności i transakcji w celu lepszego nakierowywania ofert e-commerce na konkretnego użytkownika. Tego typu zmiany mają swoje źródło w planach społecznościowego giganta dotyczących połączenia głównych platform.

Według niedawnych informacji o wynikach Facebooka, ze wszystkich aplikacji spółki korzysta aktywnie blisko 3,45 miliarda osób. Zauważono dosyć znaczący wzrost w porównaniu z 3,3 miliarda osób w grudniu minionego roku.

Źródło: TechCrunch / Foto. WhatsApp

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.