Facebook szantażuje użytkowników iPhone’ów
Analiza przeprowadzona przez firmę Flurry wskazuje, że Facebook ma powody do obaw. Według wczesnego badania na skromnej próbie 2,5 miliona użytkowników w Stanach Zjednoczonych, aż 96 procent z nich zdecydowało się wyłączyć śledzenie aplikacji w iOS 14.5. Liczba ta nie rośnie i od premierowego tygodnia iOS 14.5 jest względnie stabilna. Co ciekawe, w ujęciu globalnym wartość jest wyższa – 12% użytkowników smartfonów Apple zezwala na śledzenie przez aplikacje.
Facebook w 2020 roku zarobił na reklamach 84 miliardy dolarów, więc nic dziwnego, że taka sytuacja nie jest po drodze gigantowi. Użytkownicy aplikacji Facebook i Instagram na iOS 14.5 otrzymują powiadomienia nakłaniające ich do włączenia funkcji śledzenia. Prezentowany jest im komunikat o treści „pomóż utrzymać Facebook/Instagram bezpłatnym”, sugerujący tym samym, że aplikacja może stać się płatna w razie odcięcia tych mediów od możliwości pobierania danych użytkownika. Takie same słowa widnieją w sekcji FAQ – pytań i odpowiedzi, na stronach pomocy technicznej.
Komunikaty wyświetlane przez aplikacje Facebook i Instagram użytkowników smartfonów Apple z iOS 14.5. | Źródło: Twitter
Jednocześnie, na stronie głównej serwisu Facebook, otwieranej w stronie internetowej widnieje napis: „(Facebook) jest darmowy i zawsze będzie”.
Jak zablokować śledzenie w iOS 14.5?
Aby włączyć funkcję App Tracking Transparency, należy wybrać zakładkę Ustawienia, następnie Prywatność, Śledzenie i włączyć opcję „Pozwalaj aplikacjom żądać możliwości śledzenia”.
Źródło: mat. własny
Źródło: mat. własny, Flurry Analytics