Nowe zasady w Sklepie Play. Google bierze się za nieuczciwe praktyki deweloperów

Maksym SłomskiSkomentuj
Nowe zasady w Sklepie Play. Google bierze się za nieuczciwe praktyki deweloperów
Niestety, mimo wszelkich starań Google, do Sklepu Play regularnie trafiają aplikacje, które w taki czy inny sposób zwodzą użytkowników smartfonów, zachęcają do ich pobrania. Na szczęście, gigant z Mountain View postanowił wprowadzić w nim nowe zasady, które przynajmniej w pewnym stopniu te praktyki ograniczą.

Sklep Play – koniec zwodzenia użytkowników

Wprowadzając swoją nową politykę, Google zakaże stosowania pewnych tricków w nazewnictwie aplikacji. Po pierwsze, zgodnie z tą polityką w nazwach aplikacji nie będą mogły znajdować się słowa napisane w pełni wielkimi literami, chyba że mowa o nazwie marki. Ponadto, nazwy aplikacji będą musiały posiadać maksymalnie 30 znaków i nie będą mogły zawierać emoji.

sklep-play-zmiany-1

Gdy nowa polityka wejdzie w życie, logo i nazwa aplikacji w Sklepie Play nie będą mogły tak wyglądać. | Źródło: Google

Powyższe nowości to nie wszystko. Wraz z nową polityką Google zakaże deweloperom zachęcanie do instalacji aplikacji w sposób graficzny i tekstowy. Mowa na przykład o umieszczaniu w nazwach aplikacji słowa „top”, które miałoby świadczyć o ich wyższości nad innymi aplikacjami. Coś takiego nie będzie dopuszczalne.

sklep-play-zmiany-2
Dopuszczalny wygląd logo i nazwy aplikacji po wprowadzeniu przez Google zmian. | Źródło: Google

Google rozprawia się też z opisami aplikacji

Powyższe zmiany wejdą w życie w Sklepie Play „później w tym roku”. Jak poinformowało Google, z kolei w drugiej połowie 2021 roku w Sklepie Play zacznie obowiązywać nowa polityka związana z opisami aplikacji oraz filmami i grafikami, w tym zrzutami ekranu, które im w sklepie towarzyszą. Zgodnie z tą polityką wspomniane zasoby powinny odpowiednio oddawać charakter gry, zawierać na jej temat istotne informacje, być wolne od wyrażeń typu „darmowy” czy „najlepszy”, a także czytelne.

Cóż, opisane przez Google nachodzące zmiany są mile widziane. Być może dzięki nim Sklep Play stanie się dla użytkowników nieco przyjaźniejszym i bezpieczniejszym miejscem. W tej chwili zdecydowanie zbyt wielu deweloperów atakuje nas agresywnymi opisami aplikacji, ich nazwami i nie tylko.

Źródło: Google, fot. tyt. Canva

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.