Nowy sterownik NVIDIA. Unity doda DLSS do swojego silnika gier

Maksym SłomskiSkomentuj
Nowy sterownik NVIDIA. Unity doda DLSS do swojego silnika gier
Dziś mamy dobre wieści do przekazania tak graczom, jak i twórcom gier wykorzystującym w swojej pracy silnik Unity. Firma NVIDIA ogłosiła wydanie najnowszego sterownika Game Ready dla kart graficznych GeForce. Pobierzecie go już teraz za pośrednictwem naszej bazy plików lub oprogramowania GeForce Experience. Druga pozytywna wiadomość dotyczy popularnego silnika Unity – zostanie w nim zaimplementowana technika DLSS (Deep Learning Super Sampling).

Najnowszy sterownik NVIDIA

Osoby korzystające z kart graficznych NVIDIA GeForce mogą już pobrać najnowszy sterownik Game Ready. Producent informuje, że wprowadza on wsparcie dla ray tracingu oraz DLSS w zaplanowanej na 15 kwietnia aktualizacji do gry Mortal Shell. Łatka dodaje do gry cienie wykorzystujące ray tracing oraz obsługę DLSS, co przekłada się na wzrost wydajności nawet do 130% w rozdzielczości 4K.

Mortal Shell wydajnosc

Źródło: NVIDIA

Nowy sterownik Game Ready usprawnia również obsługę techniki NVIDIA Reflex w darmowej strzelance Valorant. Tryb Reflex Boost redukuje opóźnienia systemowe w miejscach mocna wykorzystujących procesor. Tego typu scenariusze mogą wystąpić, gdy na ekranie jest wyświetlanych wiele obiektów jednocześnie.

reflex nvidia
Źródło: NVIDIA

Sterownik ponadto wprowadza:

  • Obsługę natywnej integracji funkcji usuwania szumów tła NVIDIA Broadcast bezpośrednio w Open Broadcaster Software (OBS), najpopularniejszym narzędziu dla streamerów.
  • Obsługę większej liczby wyświetlaczy kompatybilnych z techniką G-SYNC, w tym LG 27GP950, rodziny LG 2021 B1 4K, rodziny LG 2021 C1 4K, rodziny LG 2021 G1 4K, rodziny LG 2021 Z1 8K, a także MSI MAG 301 RF.
  • Optymalne ustawienia dla gier It Takes Two oraz Rogue Heroes: Ruins of Tasos
  • Optymalne ustawienia w aplikacji GeForce Experience dla 34 aplikacji kreatywnych, w tym Adobe Lightroom oraz Blackmagic Davinci Resolve.

NVIDIA DLSS w Unity

Twórcy gier wykorzystujących silnik Unity będą mogli wkrótce dodać do swoich dzieł obsługę techniki NVIDIA DLSS za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Przed końcem 2021 roku DLSS będzie natywnie obsługiwana przez High Definition Render Pipeline (HDRP) w Unity 2021.2.

Na konferencji GTC 2021 Light Brick Studio zademonstrowało, jak dobrze mogą wyglądać gry na silniku Unity z wykorzystaniem ray tracingu w czasie rzeczywistym i techniki DLSS. Cały wykład na ten temat można obejrzeć (za darmo po wcześniejszej rejestracji) tutaj. Poniżej obejrzycie wywiad w tej sprawie z Mathieu Mullerem, starszym menedżerem produktu ds. grafiki high-end w firmie Unity.

Wcześniej w tym roku ogłoszono, że obsługa DLSS została dodana jako wtyczka do silnika Unreal Engine firmy Epic.

Źródło: NVIDIA

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.