Microsoft Edge pozwoli zablokować automatyczne odtwarzanie filmów

Piotr MalinowskiSkomentuj
Microsoft Edge pozwoli zablokować automatyczne odtwarzanie filmów

{reklama-artykul}

Reklamy na stronach internetowych potrafią być irytujące – do tego chyba nie ma jakichkolwiek wątpliwości. Jest jednak jeszcze coś gorszego. Mowa oczywiście o automatycznie odtwarzanych filmach, szczególnie z dźwiękiem. Ich wyłącznie często bywa równie irytujące, co tylko zniechęca do przeglądania konkretnej witryny. Microsoft chce walczyć z tym zjawiskiem.

Microsoft Edge uprzyjemni korzystanie z sieci

Redakcja portalu TechDows zauważyła, że w wersji Canary przeglądarki Microsoft Edge pojawił się nowy eksperyment oznaczony jako „Autoplay Limit Default Setting”. Oferuje on użytkownikom dwie opcje kontroli jeśli chodzi o autoodtwarzanie multimediów:

·  „Zezwól” – wszystkie filmy będą uruchamiane automatycznie z dźwiękiem,
·  „Limit” – multimedia nie będą automatycznie odtwarzane na stronach, które się już w przeszłości odwiedziło.

microsoftr edge odtwarzanie2Sekcja eksperymentów w Microsoft Edge | Źródło: Microsoft (via TechDows)

Co ciekawe, istnieje także wariant „Blokuj”, lecz jest on ukryty za flagą i… nie działa. Nie wiadomo więc czy Microsoft koniec końców zdecyduje się na wdrożenie tego rozwiązania. Pojawiają się doniesienia, że może ono przy okazji blokować użytkownikom opcję wejścia na daną witrynę. Dlatego też jego wdrożenie stoi obecnie pod znakiem zapytania.

microsoftr edge odtwarzanie3Nowa funkcja w Microsoft Edge | Źródło: Microsoft (via TechDows)

Nie da się jednak ukryć, iż implementacja funkcji ograniczającej autoodtwarzanie materiałów brzmi świetnie i niewątpliwie Microsoft Edge powinien się w nią finalnie wyposażyć. Na razie jednak jest ona dostępna wyłącznie w wersji Canary, więc trudno stwierdzić czy zostanie ona koniec końców wdrożona do finalnego wydania.

Źródło: TechDows / Foto. Microsoft

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.