Ups. Android wysyła 20 razy więcej danych do Google niż iOS do Apple

Aleksander PiskorzSkomentuj
Ups. Android wysyła 20 razy więcej danych do Google niż iOS do Apple
{reklama-artykul}
Niezależnie od tego czy posiadacie urządzenie korzystające z systemu Android czy też iOS, pewne dane są przesyłane do producentów – w tym przypadku Google oraz Apple. Najnowsze dane pokazuje jednak, że do Google trafia 20 razy więcej informacji niż w przypadku danych, które oprogramowanie iOS przesyła do Apple.

Firma z Mountain View zakwestionowała metodologię badań twierdząc, że jest ona wadliwa.

Android przesyła do Google cały ogrom danych

Douglas Leith z Trinity College w Irlandii stworzył specjalne badanie, które dało odpowiedź na to, ile dokładnie danych pobiera poszczególny system operacyjny. Okazuje się, ze zarówno iOS, jak i Android przesyłają dane telemetryczne. Oba systemy informują również Apple i Google o włożeniu karty SIM lub przeglądaniu ekranu ustawień telefonu. W stanie bezczynności, każdy ze smartfonów łączy się ze swoim serwerem średnio co 4,5 minuty.

iOS automatycznie przesyła do Apple dane z Siri, Safari i iCloud. Google z kolei zbiera dane z Chrome, YouTube’a, Google Docs, Safetyhub i komunikatorów, a także zegara urządzenia i paska wyszukiwania Google. To, co wyróżnia Androida, to ilość gromadzonych danych. Podczas uruchamiania urządzenie z Androidem przesyła do Google około 1 MB danych, podczas gdy iOS zaledwie 42 kilobajty. W stanie bezczynności Android wysyła 1 MB danych do Google, a iOS około 52 kilobajty – na przestrzeni 12-godzinnego interwału.

androidprzesylaniedanych2
fot. Douglas Leith

W samych Stanach Zjednoczonych, Android gromadzi więc około 1,3 TB danych co 12h. W tym samym czasie iOS zbiera około 5,8 GB danych z urządzeń.

Google zakwestionowało wyniki Douglasa Leitha twierdząc, że opierają się one na wadliwych metodach pomiaru danych.

Badanie zostało przeprowadzone przy pomocy Google Pixel 2 z systemem Android 10 oraz iPhone’a 8 z systemem iOS 13.6.1.

Źródło: ArsTechnica / fot. Chris Yang – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.