
Google regularnie wprowadza do swojej Wyszukiwarki drobne korekty lub większe zmiany. W ten sposób nie tylko przystosowuje się do panujących trendów, ale nawet nieco naprowadza konsumentów na sposób, w jaki z tego typu usług powinni korzystać. Taki cel przynajmniej wydaje się mieć nadchodząca nowość.
Nie lubisz czytać artykułów? To polubisz
„Full Coverage” to funkcja, która została wprowadzona w 2018 roku do Google News. Obiecywano jej wdrożenie do głównej Wyszukiwarki, lecz jak widzimy – dzieje się to dopiero teraz. Okej, ale na czym ona polega? Przede wszystkim ma pomóc w szybszym przyswojeniu tematów wymagających researchu.
Powiedzmy sobie szczerze – nie każdy ma czas przeczesywać godzinami internet, by dowiedzieć się czegoś w sprawie np. pandemii. „Full Coverage” polega m.in. na tym, że jeśli wpiszemy do wyszukiwarki frazę „COVID” i klikniemy w nowy przycisk „More news about…”, to zostaniemy przeniesieni do specjalnej sekcji, gdzie artykuły są pogrupowane według najnowszych, lokalnych czy nagłówków.

Dodatkowo pojawi się tam zakładka zawierająca pewien fakt, a wraz z nią szereg wpisów traktujących o tym konkretnym zagadnieniu. Mamy więc do czynienia z dosyć uporządkowaną bazą danych odnośnie szukanej kwestii, co z pewnością jest lepszym wyjściem niż klikanie w kolejne karty Google i przeczesywaniu sieci „na ślepo”.
Na razie jednak nowość dostępna jest wyłącznie w Stanach Zjednoczonych i w języku angielskim. Google obiecuje jednak, że zasięg „Full Coverage” zostanie z czasem rozszerzony o inne regiony.
Źródło i foto: Google