Jesteś kobietą i prowadzisz firmę? Wyróżnij to
Jak możemy wyczytać na oficjalnym blogu koncernu, blisko jedna trzecia polskich firm jest prowadzona przez kobiety. Google postanowiło wyróżnić takie biznesy i wprowadziło nowy atrybut o nazwie „Firma zarządzana przez kobiety”. Właścicielki przeróżnych lokali/przedsiębiorstw mogą teraz dodać go w swoim profilu Moja Firma.
Gdzie on się pojawi? Przede wszystkim w Wyszukiwarce oraz Mapach Google w sekcji wizytówki firmy. Oznacza to, iż jako użytkownicy zobaczymy go „tuż obok innych informacji, takich jak godziny otwarcia, numer telefonu czy strona internetowa”. Koncern chwali się, iż ze znacznika w Polsce skorzystało już około 30 tys. biznesów.
Źródło: Google
Jak dodać atrybut „Firma zarządzana przez kobiety” na Google Maps?
W jaki sposób można dodać nowy atrybut? Wystarczy przejść przez kilka podstawowych kroków:
1. Na komputerze zaloguj się na konto Google Moja Firma.
2. Jeśli masz wiele lokalizacji, otwórz tę, którą chcesz zarządzać.
3. W menu kliknij Informacje.
4. Znajdź Podane przez firmę i kliknij Edytuj.
5. Wyszukaj atrybut Prezentuje się jako firma zarządzana przez kobiety
6. Po zaktualizowaniu atrybutu kliknij Zastosuj.
7. Nowy atrybut Twojej firmy będzie się wyświetlać klientom, którzy znajdą ją w Wyszukiwarce lub w Mapach Google.
8. Pamiętaj, że w zależności od Twojej branży – możesz mieć możliwość dodawania także innych atrybutów.
To jednak nie wszystko. Jeśli jesteś kobietą zarządzającą mikro, małym lub średnim biznesem, to Google oferuje bezpłatne wsparcie w ramach programu Firmy Jutra. Wyszkolone konsultantki pomogą w przeniesieniu firmy do internetu, a tym samym pomogą w zwiększeniu ruchu.
Hasztag #jednazwielu w Google
Dodatkowo rozpoczęty został hasztag #jednazwielu. Google chce przez cały miesiąc promować kobietę jako świetną przedsiębiorczynię. Jest to niewątpliwie świetny krok, gdyż w społeczeństwie wciąż panuje absurdalne przeświadczenie, że płeć żeńska ma mniejsze szanse na odniesienie sukcesu w np. biznesie, technologia czy wielu innych dziedzinach. Koncern chce zwalczać ten stereotyp. Zachęca chętne kobiety do używania hasztagu w celu podzielenia się swoimi osiągnięciami i nominowania innych osób.
Źródło i foto: Google