Blender 2.92 – najważniejsze nowości
Najbardziej istotna zmiana to nowy edytor node’ów o nazwie Geometry Nodes. Wiele elementów tworzonych do tej pory za pomocą systemu cząsteczek, będzie dało się dzięki niemu przygotować znacznie szybciej. Twórcy Blendera zapowiadają dalsze udoskonalenia edytora w kolejnych wydaniach aplikacji – na razie jego funkcjonalność jest nieco ograniczona.
Interesujące novum dotyczy symulacji zachowania cieczy, która domyślnie ma charakterystykę wody. Nową opcją jest viscosity, dzięki której użytkownik nada cieczy inną konsystencję. W parze z tą innowacją idzie inna, w postaci nowego symulatora zachowania cieczy o nazwie APIC, działającego jakby lepiej od FLIP.
Co jeszcze? Pociągnięcia Grease Pencil od teraz można edytować jako krzywe, a funkcja Trace Image wspiera od teraz sekwencje obrazów. Przenoszenie storyboardów do 3D będzie znacznie prostsze.
Grease Pencil w Blender 2.92. | Źródło: Blender
Innymi nowościami są wsparcie OpenCL dla GPU Intel Iris i Xe, czy też hybrydowego renderowania za pomocą back-endu NVIDIA OptiX dla lepszej wydajności CPU/GPU. Od teraz back-end OptiX wspiera również techniki ambient occlusion i bevel shaders.
Świetny przegląd nowych funkcji Blender 2.92 w formie wideo, trwający zaledwie 5 minut, obejrzysz poniżej. Materiał przygotowano w języku angielskim.
Blender 2.92 do pobrania za darmo
Najnowszą wersję Blender zawsze znajdziesz w naszej bazie oprogramowania. Pobierz z niej Blender 2.92 i przekonaj się, jak praktyczne są wszystkie wprowadzone wraz z najnowszą aktualizacją zmiany.
Źródło: Blender