
Istotna zmiana.
Na podjęcie decyzji o pobraniu konkretnej aplikacji ma wpływ sporo czynników. Mowa o chociażby poleceniu przez znajomego, liczbie pozytywnych ocen pozostawionych przez użytkowników czy po prostu popularności programu. Ten ostatni element bez wątpienia często bywa decydujący.
Sklep Play ułatwi wybór popularnej aplikacji
Google doskonale zdaje sobie z tego sprawę, co udowadnia nowość zaimplementowana właśnie do Sklepu Play. Po przejściu do sekcji „Top listy” dostrzec można teraz nowe ikony obrazujące czy aplikacja/gra traci lub zyskuje na popularności. Wskaźniki zostały umiejscowione pod numerem pozycji programu w rankingu.

Usprawnienie może okazać się naprawdę przydatne – chociażby w celu zobrazowania trendów. Oczywiście nie przyda się do głębszej analizy, gdyż nie wiadomo nic o progach określających czy usługa staje się faktycznie coraz popularniejsza. Funkcja stanowi więc wyłącznie miły dodatek dla zwykłych użytkowników.
To jednak nie wszystko! Google postanowiło przy okazji wprowadzić drobne poprawki w obrębie interfejsu. Sekcja wyboru kategorii w obrębie „Top list” zyskała nowe życie poprzez ujednolicenie jej z tą główną zakładką „Kategorii”. Pojawiły się między innymi minimalistyczne ikony tematyczne. Zmieniło się także nieco okno wyboru rodzaju wyświetlanych najlepszych aplikacji.

Wszystkie powyższe nowości są powoli wdrażane u wszystkich użytkowników. Jeśli jeszcze ich u siebie nie widzicie, to z pewnością pojawią się u Was na przestrzeni kilku najbliższych dni lub tygodni.
Źródło: wł. / Foto. Google