WhatsApp uległ presji. Kontrowersyjne zmiany odroczone w czasie

Maksym SłomskiSkomentuj
WhatsApp uległ presji. Kontrowersyjne zmiany odroczone w czasie
Kontrowersyjne zmiany w WhatsApp odłożone w czasie! Nowa polityka prywatności WhatsApp miała wejść w życie 8 lutego 2021 roku. Właściciele komunikatora internetowego, z którego korzysta ponad 2 miliardy osób postawili wcześniej użytkownikom ultimatum: albo zgodzicie się udostępniać swoje dane Facebookowi, albo możecie usunąć konto WhatsApp. Ze względu na przytłaczającą krytykę ze strony internautów, a nawet rządów państw, firma wstrzymała się z decyzją.

WhatsApp wstrzymuje zmiany w polityce prywatności

Należący do Facebooka WhatsApp podjął decyzję o przełożeniu wprowadzenia w życie zaktualizowanej polityki prywatności. To reakcja na gwałtowną krytykę ze strony użytkowników platformy i masowej ich rezygnacji z komunikatora na rzecz konkurencyjnych narzędzi Signal i Telegram. Przedstawiciele WhatsApp podali, że zmiany zostaną przesunięte na połowę maja z powodu „zamieszania” związanego z ostatnim obwieszczeniem.

„Przekładamy datę, kiedy użytkownicy zostaną poproszeni o przeczytanie i zaakceptowanie nowego regulaminu” – podaje WhatsApp. „Zrobimy dużo więcej, aby wyjaśnić niejasności dotyczące polityki prywatności i bezpieczeństwa w WhatsApp.”

Jak widać, osoby korzystające z WhatsApp mają spokój do maja bieżącego roku, ale coś mi się wydaje, że wielu nie powstrzyma to przed zmianą komunikatora.

WhatsApp wcześniej odpierał zarzuty

12 stycznia WhatsApp odpierał zarzuty, podając, że zmiany w polityce prywatności nie wpływają na prywatność rozmów użytkowników apki. Firma podała w zaktualizowanej sekcji FAQ, że aktualizacja zawiera zmiany związane z wysyłaniem wiadomości do profili biznesowych w WhatsApp, co jest opcjonalne. Ponadto, nowa polityka prywatności ma zapewniać rzekomo większą przejrzystość w zakresie gromadzenia i wykorzystywania danych pisze WhatsApp.

Serwis należący do Facebooka opublikował też infografikę wyjaśniającą, w jaki sposób przetwarza dane w prywatnych wiadomościach. Podmiot twierdzi, że nie ma wglądu w wiadomości wymieniane między użytkownikami, ani nie podsłuchuje ich połączeń. Facebook również nie ma i nie będzie miał dostępu do tych danych.



Rzut oka na warunki użytkowania WhatsApp pokazuje, że informacje, które platforma automatycznie gromadzi i udostępnia Facebookowi oraz zewnętrznym dostawcom, obejmują wiele osobistych identyfikatorów. W polityce prywatności wyraźnie stwierdza się, że gromadzenie informacji odbywa się we wszystkich obszarach, a nie tylko w przypadku użytkowników wchodzących w interakcje z firmami na WhatsApp…

„WhatsApp obecnie udostępnia pewne kategorie informacji firmom należącym do Facebooka. Informacje, które udostępniamy innym firmom należącym do Facebooka, obejmują informacje o rejestracji konta (takie jak numer telefonu), dane transakcyjne, informacje związane z usługami, informacje o tym, jak wchodzisz w interakcje z innymi (w tym firmami) podczas korzystania z naszych Usług, informacje o urządzeniach mobilnych, Twój adres IP. Mogą to być też inne informacje określone w sekcji Polityki prywatności, zatytułowanej „Informacje, które zbieramy” lub uzyskane po powiadomieniu Cię lub na podstawie Twojej zgody.”

Warto zwrócić uwagę na to, że interakcja z firmami w polityce prywatności jest wymieniana jako część wszystkich interakcji, a nie jest wyszczególniona oddzielnie, jak twierdzi firma w swoich najnowszych komunikatach…

Alternatywy dla WhatsApp

Zastanawiasz się czym zastąpić WhatsApp? Sprawdź 5 komunikatorów, którymi zastąpisz WhatsApp.

Źródło: WhatsApp

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.