Instalki.pl » Aktualności » Software » Sklep Huawei AppGallery z rekordowymi wynikami w Polsce
Piątek, 27 Listopad 2020 14:56, Wpisany przez Mateusz Ponikowski
Huawei Developer Conference Polska
Huawei Developer Conference Polska już za nami.

Wczoraj podczas konferencji online Huawei Developer Conference Polska, firma zdradziła mnóstwo przydatnych informacji na temat rozwoju sklepu z aplikacjami AppGallery.

Podczas wydarzenia uczestnicy otrzymali najświeższe informacje o możliwościach i korzyściach płynących z obecności w Huawei Mobile Services, autorskim ekosystemie marki. Po obejrzeniu wszystkich wystąpień nie mam wątpliwości, że firma Huawei jest wystarczająco zdeterminowana, aby z powodzeniem rozwiać HMS i konkurować z dwoma największymi graczami na rynku mobilnym.

AppGallery z imponującym wzrostem


Podczas konferencji HDC Polska 2020 ogłoszono, że liczba polskich użytkowników sklepu wynosi już półtora miliona, z czego 700 tysięcy dołączyło w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Miesięczna liczba pobrań generowanych przez odwiedzających AppGallery wynosi ponad 1,2 miliona, co stanowi ośmiokrotny wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wzrosła również liczba kont Huawei ID, która aktualnie wynosi 5,5 miliona, o 1,8 miliona więcej.

Tak doskonałe wyniki powinny otworzyć oczy deweloperom, którzy jeszcze nie zaczęli przygody z AppGallery. Huawei oferuje trzeci największy sklep z aplikacjami, zatem dodanie własnych produktów to absolutna konieczność, która przyniesie wymierne korzyści.

2020-11-27 145105
Ekosystem Huawei w Polsce / foto. Huawei

Rośnie liczba polskich aplikacji


Popularność marki Huawei sprawia, że autorski sklep z aplikacjami AppGallery to doskonałe miejsce, aby wypromować swoje aplikacje. Nie bez znaczenia jest również świadomość marki - z badań wynika, że co drugi Polak zna AppGallery.

Dorota Haller, CMO, dyrektorka marketingu, komunikacji i digitalu w Huawei CBG Polska podczas wystąpienia na Huawei Developer Conference Polska podkreśliła, że AppGallery jest trzecią siłą na rynku sklepów z aplikacjami, a w przyszłym roku świadomość marki będzie jeszcze wyższa.

2020-11-26 132345
Świadomość marki AppGallery / foto. Huawei

Firma stawia aktualnie duży nacisk na rozwój sklepu AppGallery pod kątem dostępności aplikacji w języku polskim i ich integracji z ekosystemem HMS. W AppGallery znajduje się ponad 4 900 aplikacji w języku polskim, a ponad 70% najważniejszych aplikacji lokalnych jest już dostępnych na smartfonach i tabletach Huawei nowej generacji.



Komunikacja unikatowych benefitów


Huawei od momentu rozpoczęcia promocji AppGallery postawiło na wyraźny przekaz dotyczący benefitów dla użytkowników korzystających z autorskiego sklepu z aplikacjami. Jednocześnie postawiono na kreatywną komunikację we wszystkich punktach styku z konsumentem.

2020-11-26 131521
foto. Huawei

Deweloperzy wprowadzający swoje produkty i usługi do AppGallery mogą liczyć na potężne wsparcie ze strony Huawei i szereg narzędzi ułatwiających promocję aplikacji.

2020-11-26 124059
foto. Huawei

Sami twórcy aplikacji podkreślają korzyści płynące z dołączenia do AppGallery. Maciej Sutryk z grupy BLIX opowiedział podczas konferencji online o sprawnej integracji z HMS. Deweloper zdecydował się zintegrować wszystkie swoje produkty z usługami Huawei, a sam proces poszedł zaskakująco szybko. Efekt? Blisko milion pobrań w zaledwie kilka miesięcy.

2020-11-27 120701
foto. Huawei

Duża liczba instalacji aplikacji przełożyła się na wysoki poziom satysfakcji użytkowników. Wśród korzyści płynących z dołączenia do HMS wymieniono: wzrost bazy nowych użytkowników, promocja brandów na urządzeniach Huawei i monetyzacja aplikacja zgodna z modelami biznesowymi firmy.

Jaka przyszłość czeka AppGallery?


Patrząc na poczynania Huawei, jestem dobrej myśli. Firma działa na wielu płaszczyznach, a przede wszystkim aktywnie współpracuje z twórcami aplikacji. Ta współpraca już przynosi skutki - w AppGallery znajdziemy mnóstwo polskich aplikacji, w tym aplikacje bankowe.

Strategia Huawei to także korzyść dla samych konsumentów. Firma skutecznie konkuruje z dwoma największymi graczami na rynku mobilnym, a sami użytkownicy mogą wybrać najlepsze dla siebie rozwiązania. Komunikacja benefitów z pewnością w najbliższym czasie przyczyni się do rosnącej liczby użytkowników AppGallery, co tylko zachęci kolejnych deweloperów do współpracy z Huawei.

Źródło: wł. / Artykuł powstał przy współpracy z firmą Huawei