Reklamy Microsoft Edge w Windows 10
Windows OOBE (Out Of the Box Experience) to seria ekranów informacyjnych wyświetlanych po zainstalowaniu systemu Windows 10 i przy okazji uruchamiania go po raz pierwszy. To właśnie w tym miejscu w buildach produkcyjnych testowane są nowe treści związane z narzędziem Microsoft Edge. Nowe karty wyświetlą się na etapie konfigurowania systemu, przy logowaniu do systemu, zastosowaniu nowych aktualizacji oraz… kliknięciu nowego banera reklamowego w Ustawieniach. Tak, reklamy w menu Ustawienia w Windows 10 stają się faktem.
W sposób widoczny na powyższym zrzucie ekranu Microsoft próbuje przekonać użytkowników konkurencyjnych przeglądarek do zainstalowania autorskiego rozwiązania tej firmy. Tak, reklama występuje tylko na PCtach z domyślną przeglądarką Chrome lub Firefox. Baner zaczyna się pojawiać na kolejnych komputerach, które nie biorą udziału w programie Windows Insider. Może to sugerować, że klamka zapadła i reklama w tym miejscu zagości na stałe.
Treści związane z Microsoft Edge w Windows 10 OOBE. | Źródło: Windows Latest
Kliknięcie na baner reklamowy wywołuje ekran OOBE związany z Edge Chromium. Z jego poziomu użytkownicy systemu mogą dokończyć konfigurację przeglądarki. Wybór ustawień rekomendowanych przez Microsoft uczyni Edge domyślną przeglądarką systemową.
Niepokojącym jest fakt, że reklamy nie da się wyłączyć na stałe. Będzie widoczna tak długo, aż postawicie na produkt Microsoftu.
Postawa Microsoftu jest bezczelna, ale firma wie, co robi
Według najnowszych danych NetMarketShare, Microsoft Edge w październiku przekroczył granicę 10% udziałów w rynku. Wynik na poziomie 10,22% w połączeniu z nową, jeszcze bardziej agresywną kampanią reklamową sprawi z pewnością, że z aplikacji przed końcem roku będzie korzystało znacznie więcej internautów. Czyżbyśmy wszyscy byli świadkami powolnego, acz nieuniknionego odwrotu od Google Chrome, z którego korzysta aż 69,25% użytkowników sieci?
Źródło: WindowsLatest