Spotify nie rezygnuje z podcastów
Jak się okazuje, już niedługo Spotify może zaoferować swoim użytkownikom nowe plany subskrypcyjne. Są one na tyle interesujące, że swoim zasięgiem nie obejmowałyby muzyki, a jedynie podcasty. Czemu więc ktoś miałby się nim w ogóle zainteresować, skoro może kupić pakiet zawierający wszystkie korzyści?
Ankieta rozesłana do części subskrybentów przedstawia cztery rozwiązania. Najtańszy plan oferowałby „dostęp do ekskluzywnych wywiadów i odcinków podcastów” – konsumenci nadal byliby jednak skazani na reklamy. Najdroższa opcja z kolei zapewniałaby „dostęp do wysokiej jakości oryginalnych treści, wczesny dostęp do niektórych odcinków i brak reklam”. Ceny wahają się od 3 do 8 dolarów.
Looks like the premium podcast plan would be ad-free and some mix of exclusive extra content at price points somewhere between $3-$8. pic.twitter.com/ArK8xYg0CM
— Andrew Wallenstein (@awallenstein) November 6, 2020
Faktyczne prace nad nowymi planami subskrypcyjnymi jeszcze podobno nie ruszyły. Nie ma jednak wątpliwości, że Spotify coraz poważniej rozważa zwiększenie atrakcyjności treści podcastowych i przyciągnięcie do siebie coraz więcej osób uwielbiających ten format. Niewykluczone więc, że w bliższej lub dalszej przyszłości rozesłana ankieta stanie się rzeczywistością.
Czy to dobrze? Jeśli nie nastąpi znacząca ingerencja w podstawowe plany subskrypcyjne, to czemu nie. Spotify znajdzie dodatkowy sposób na zarobek, a przy tym nie będzie ingerował w dotychczasowych klientów.
Źródło: The Verge, Twitter / Foto. Spotify