Spotify ze specjalnymi planami subskrypcyjnymi dla fanów podcastów

Piotr MalinowskiSkomentuj
Spotify ze specjalnymi planami subskrypcyjnymi dla fanów podcastów
Praktycznie nie ma miesiąca, w którym do Spotify nie trafiłaby nowość przeznaczona dla fanów podcastów. Nie ma w tym nic dziwnego. Ta forma przekazu swoich myśli staje się coraz popularniejsza i twórcy największej platformy streamingowej nie zamierzają tego boomu przegapić.

Spotify nie rezygnuje z podcastów

Jak się okazuje, już niedługo Spotify może zaoferować swoim użytkownikom nowe plany subskrypcyjne. Są one na tyle interesujące, że swoim zasięgiem nie obejmowałyby muzyki, a jedynie podcasty. Czemu więc ktoś miałby się nim w ogóle zainteresować, skoro może kupić pakiet zawierający wszystkie korzyści?

Ankieta rozesłana do części subskrybentów przedstawia cztery rozwiązania. Najtańszy plan oferowałby „dostęp do ekskluzywnych wywiadów i odcinków podcastów” – konsumenci nadal byliby jednak skazani na reklamy. Najdroższa opcja z kolei zapewniałaby „dostęp do wysokiej jakości oryginalnych treści, wczesny dostęp do niektórych odcinków i brak reklam”. Ceny wahają się od 3 do 8 dolarów.

Rzecznik Spotify zaznacza jednak, że nie należy brać ankiet „na poważnie”. Są to jedyne luźne propozycje, które mają jedynie obrazować planowany kierunek rozwoju usługi. Użytkownicy mogą wyrazić na temat nowości własne opinie i uwagi, co przyczynić ma się do znalezienia „złotego środka”.

Faktyczne prace nad nowymi planami subskrypcyjnymi jeszcze podobno nie ruszyły. Nie ma jednak wątpliwości, że Spotify coraz poważniej rozważa zwiększenie atrakcyjności treści podcastowych i przyciągnięcie do siebie coraz więcej osób uwielbiających ten format. Niewykluczone więc, że w bliższej lub dalszej przyszłości rozesłana ankieta stanie się rzeczywistością.

Czy to dobrze? Jeśli nie nastąpi znacząca ingerencja w podstawowe plany subskrypcyjne, to czemu nie. Spotify znajdzie dodatkowy sposób na zarobek, a przy tym nie będzie ingerował w dotychczasowych klientów.

Źródło: The Verge, Twitter / Foto. Spotify

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.