Nadchodzi Office 2022. Microsoft nie będzie zmuszał do płacenia abonamentu

Piotr MalinowskiSkomentuj
Nadchodzi Office 2022. Microsoft nie będzie zmuszał do płacenia abonamentu
{reklama-artykul}Trzy lata temu mieliśmy do czynienia z ogłoszeniem pakietu Office 2019. Microsoft zdecydował wtedy, że pozwoli na nabywanie go w formie „wiecznego” dostępu. Oznaczało to, iż użytkownicy nie byli zmuszani do płacenia comiesięcznego abonamentu, co – nie ukrywajmy – staje się powoli normą.

Office 2022 kupisz na zawsze, bez abonamentu

Koncern przemianował jednak zestaw na Microsoft 365 i zaczęto spekulować o skupieniu się na abonamencie i usunięciu opcji nabycia pakietu „na zawsze”. Oficjalna decyzja nie została nigdy podjęta, a firma nieustannie podkreślała o „ciągłym badaniu rynku w tym zakresie”.

logo 365Logo pakietu Microsoft 365 | Źródło: Microsoft

Z najnowszego oświadczenia wynika, że ludzie wciąż chcą kupować aplikacje biurowe w formie „na własność”. Na stronie Microsoftu wyczytać możemy o planowanym udostępnieniu nowej wersji pakietu dla systemów Windows oraz Mac. Mówi się, iż nazywać się on będzie Office 2022.

Przy tym wszystkim należy zwrócić również uwagę na ceny. Jednorazowo za dostęp do Office 2019 (dla klienta indywidualnego) trzeba uiścić opłatę w wysokości 639,99 złotych. Otrzymujemy wtedy nieograniczoną swobodę w korzystaniu z Worda, Excela oraz PowerPointa. W przypadku abonamentu możemy zdecydować się na subskrypcję roczną (299,99 zł) lub miesięczną (29,99 zł). Plusem w tym przypadku jest dostęp do OneNote, Outlook, Access oraz Publisher. Oferta wygląda więc dosyć obiecująco – podobna oferta zostanie z pewnością zaprezentowana w przypadku Office 2022.

office 365 1Źródło: wł.

Niewątpliwie mamy do czynienia ze świetną informacją dla wszystkich tych osób, które nie są przekonani do formy abonamentu i comiesięcznego płacenia za dostęp do Worda czy Excela. Szczegółów na razie brak – warto więc oczekiwać na kolejne informacje od giganta.

Źródło i foto: Microsoft

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.