Bank PKO BP wprowadziło asystenta głosowego i konto na selfie w IKO

Jan DomańskiSkomentuj
Bank PKO BP wprowadziło asystenta głosowego i konto na selfie w IKO
{reklama-artykul}Jeśli jesteście klientami PKO BP i regularnie instalujecie aktualizacje aplikacji ze sklepu Google Play na Androidzie, to zapewne zauważyliście dziś kolejne wydanie IKO. Bank przygotował garść nowych możliwości, czyli asystenta głosowego IKO, możliwość założenia konta przez selfie i zdjęcie dowodu oraz odświeżony wygląd programu IKO.

Operacje IKO PKO BP w głosowym wydaniu

Dzięki nowej funkcji możemy po zalogowaniu się (pinem lub odciskiem palca) nacisnąć dedykowaną ikonę i zacząć rozmowę z asystentem IKO. Może powiedzieć ile pieniędzy mamy na koncie, zlecić przelew do jednej z zapisanych na liście pozycji (na koniec wymagane jest potwierdzenie pinem z powodów bezpieczeństwa), pokazać historię operacji, doładować telefon czy chociażby pokazać kod BLIK. Oczywiście wszystko w języku polskim, ale niestety nie dla klientów Inteligo, którzy nie otrzymali asystenta.

PKO BP IKOKilka ekranów związanych z asystentem głosowym IKO / foto. Instalki.pl

W czasie pandemii ograniczyliśmy wizyty w placówkach bankowych, ale już także PKO BP pozwala na zdalne założenie konta z udziałem wideoweryfikacji. Nie trzeba udawać się do oddziału banku, wystarczy aplikacja mobilna i potwierdzenie pokazaniem dowodu oraz naszą twarzą spoglądającą w kamerkę smartfonu.

Kilka mniejszych nowości IKO

Przy okazji zmieniono design aplikacji i dodano dostęp do platformy Automarket (kupno, sfinansowanie lub wynajem nowych i używanych samochodów), a także opcję zmiany rodzaju konta. Wszystko to mogą już teraz wypróbować klienci PKO BP, którzy używają aplikacji na smartfonach z systemem Android.

Źródło i foto: PKO BP

Udostępnij

Jan DomańskiDziennikarz publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Skupia się głównie na tematyce związanej ze sprzętem komputerowym i grami wideo.